Vittnesbörd för Församlingen Band 1 kapitel 86. 505.     Från sida 505 i den engelska utgåva.tillbaka

Budskap till de unga

Det som hör evigheten till betyder inte mycket för de unga. Guds (506) änglar gråter när de skriver ner bekännande kristnas ord och handlingar i bokrullen. Änglar svävar omkring huset därborta. De unga är samlade där och man hör ljudet av sång och musik. Kristna är samlade där, men vad är det ni hör? Det är en sång, en lättsinnig låt som hör hemma på ett dansställe. Se hur de rena änglarna drar sitt ljus åt sig och mörker omger dem som är i huset. Änglarna lämnar platsen. Deras ansikten är sorgsna. Se, de gråter! Detta såg jag upprepas flera gånger i sabbatsfirarnas led, och särskilt i _____. Musik har fyllt de timmar som borde ha ägnats åt bön. Musik är den avgud som många bekännande, sabbatsfirande kristna dyrkar. Satan har ingenting emot musik, om han kan göra den till en kanal som han kan använda för att få tillträde till de ungas sinnen. Vad som helst som leder bort tankarna från Gud och upptar den tid som skulle ha använts i hans tjänst, passar Satans syften. Han använder de medel som kommer att ha störst inflytande för att hålla kvar så många som möjligt i en behaglig förtrollning, medan de är paralyserade genom hans makt. Musiken är en välsignelse, när den används till rätt saker, men den görs ofta till ett av Satans mest attraktiva redskap för att snärja människor. När den missbrukas leder den dem som inte är helgade att bli stolta, fåfänga och tanklösa. När den får ta andaktens och bönens plats, är den en förskräcklig förbannelse. Unga människor samlas för att sjunga, och trots att de påstår sig vara kristna, vanärar de ofta Gud och sin tro genom sina lättsinniga samtal och den musik de väljer. Helig musik är ingenting som passar deras smak. Jag hänvisades till den tydliga undervisningen i Guds ord, som man gått förbi utan att lägga märke till. I domen kommer alla dessa inspirerade ord att fördöma dem som inte har brytt sig om att följa dem.

Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.