Vittnesbörd för Församlingen, Band 8 kapitel 49. 317.     Från sida 317 i den engelska utgåva.tillbaka

Vikten av att söka sann kunskap

Till våra pastorer, läkare, lärare och alla andra sysselsatta med något slags tjänst för Mästaren, har jag ett budskap att bära fram. Herren bjuder er att stiga högre upp, att nå en heligare nivå. Ni måste vinna en erfarenhet, som är mycket (318) mera omfattande, än ni hittills kunnat föreställa er. Många, som redan är medlemmar av Guds stora familj, vet litet om vad det innebär, att betrakta Hans härlighet och att bli förändrad från den ena härligheten till den andra. Många av er har en skugglik uppfattning om Kristi förträfflighet, likväl väller glädje fram i era själar. Ni längtar efter en fullständigare, mera djupgående förnimmelse av Frälsarens kärlek. Ni är otillfredsställda. Men förtvivla ej. Ge till Jesus hjärtats främsta och heligaste tillgivenhet. Sätt stort värde på varje stråle av ljus. Bejaka själens samlade längtan efter Gud. Uppamma hos er själva skönheten hos andliga tankegångar och heligt, förtroligt gudsumgänge. Ni har blott sett det arla gryningsljuset från Hans härlighet. I det att er bekantskap med Herren fördjupas, kommer ni att förstå att Hans uppgång är så viss som morgonrodnadens. ”De rättfärdigas stig är lik gryningens ljus, som växer i klarhet, tills dagen når sin höjd.” Ords. 4:18. Väl vi ångrat våra synder, bekänt dem och erhållit förlåtelse, skall vi fortsätta att lära oss av Kristus tills vi når den fulländade, evangeliska trons middagstimme.

---------------------
Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.