Vittnesbörd för Församlingen, Band 9 kapitel 5. 54.     Från sida 54 i den engelska utgåva.tillbaka

”Obegränsat har ni fått, obegränsat skall ni ge”

Vi vädjar om de pengar som förbrukas på onödiga saker. Mina bröder och systrar, slösa inte era pengar på att köpa onödiga saker. Ni kan tycka att dessa små summor inte uppgår till så mycket, men många bäckar små blir till en stor å. Skär bort varje överdriven utgift. Ge inte efter för något som bara är till för syns skull. Era pengar betyder människors frälsning. Låt det bli ett systematiskt givande med tanke på allas delaktighet. Några kanske inte kan ge en stor summa, men alla kan varje vecka lägga åt sidan något för Mästaren. Låt barnen göra sin del. Låt föräldrar lära sina barn att spara sina små mynt för att ge dem till Herren. Det evangeliska arbetet ska stödjas genom att neka jaget och göra uppoffringar. Genom de ansträngningar som Guds folk gör för att neka jaget, kommer andra att föras till tron, och dessa, i sin tur, kommer att hjälpa till att öka de offergåvor som görs, för att uträtta Herrens arbete. Omisskännliga bevis pekar på slutets närhet. Vägen måste förberedas på Fredsfurstens ankomst. Låt inte våra församlingsmedlemmar klaga på att de så ofta kallas på för att ge. Vad är det som gör de ofta förekommande anropen nödvändiga? Är det inte den snabba ökningen av missionsföretag? Skulle vi, genom att vägra att ge, fördröja tillväxten av dessa företag? Skulle vi glömma att vi är arbetare tillsammans med Gud? Från varje församling borde böner stiga upp till Gud för en ökad hängivenhet och givmildhet. Mina bröder och systrar, vädja inte om nedskärning i evangeliskt arbete. Så länge som det finns människor att frälsa, skall vårt intresse för frälsningsarbetet inte veta av något mojnande. Församlingen kan inte avkorta sitt uppdrag utan att förneka sin Mästare. (56) Alla kan inte åka utomlands som missionärer, men alla kan ge av sina medel för missionsprojekt utomlands.

Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.