Vändpunkten kapitel 35. 334.     Från sida 336 i den engelska utgåva.tillbaka

Vem är denne?

Det finns också en annan andlig lärdom i detta underverk då stormen stillades. Varje mänsklig erfarenhet kan bekräfta riktigheten av Bibelns ord: "De ogudaktiga äro som ett upprört hav, ett som icke kan vara stilla, . . . De ogudaktiga hava ingen frid, säger min Gud." – Jes. 57:20, 21. Synden har tagit ifrån oss vår frid. Så länge jaget inte har underkuvats kan vi inte finna vila. Ingen mänsklig makt kan behärska de stormande lidelserna. Här är vi lika hjälplösa som apostlarna var i den rasande stormen. Men han som stillade vågorna på Galileiska Sjön har talat fridens ord till varje människa. Den som vänder sig till Jesus med ropet: "Herre, fräls mig", kommer att finna räddning hur våldsam stormen än kan vara. Hans nåd som försonar oss med Gud, stillar de mänskliga lidelsernas oro och vi kan vila i hans kärlek. "Han förbytte stormen i lugn, så att böljorna omkring dem tystnade. Och de blevo glada att det vart stilla, och han förde dem till den hamn dit de ville." – Ps. 107:29, 30. "Då vi nu hava blivit rättfärdiggjorda av tro, hava vi frid med Gud genom vår Herre Jesus Kristus." – Rom. 5:1. "Rättfärdighetens frukt skall vara frid, och rättfärdighetens vinning vara ro med trygghet till evig tid" – Jes. 32:17.

Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.