Vittnesbörd till Predikanter och Bibelarbetare kapitel 36. 255.     Från sida 255 i den engelska utgåva.tillbaka

Rådgör med varandra

Låt Guds eget arbetsfolk, som har Hans sak i hjärtat, göra något för Sydstaterna. Låt inte Guds tjänare vara nöjda med, att bara vidröra det med fingertopparna. Låt dem vid verkets centrum lägga planer för missionsfältet på allvar. Ni har talat om det; men vad gör Ni som förvaltare av Guds medel?
Har Gud gett oss ett arbete att utföra? Har Gud bjudit oss, att gå ut mitt ibland motståndarna och omdana människor från villfarelse till sanning? Varför har män och kvinnor, som så ofta har flockats till de stora samlingarna i Battle Creek, inte levt ut sanningen, som de har hört? Om de hade fört vidare det ljus, som de har tagit emot, vilken karaktärsförvandling vi skulle ha sett! För varje nåd, som hade förts vidare, skulle Gud ha gett ytterligare nåd. Det arbete, som har utförts för dem, har inte värderats som det borde, annars skulle de ha tågat åstad till jordens förmörkade platser och spritt det ljus, som Gud har låtit stråla över dem. De skulle ha gett välden budskapet om Kristi rättfärdighet genom tro, (256) och deras eget ljus skulle ha blivit klarare och klarare, för Gud skulle ha arbetat med dem. Många har gått ned i graven i villfarelse helt enkelt därför, att sanningens bekännare felat i överbringandet av den dyrbara kunskap, som de själva hade tagit emot. Om ljuset, som har skinit i överflöd på Battle Creek, hade spritts, skulle vi ha sett många ställa sig upp och bli Guds medarbetare.

Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.