BUDSKAPET OM HANS ÅTERKOMST
1. april - Det viktigaste uppdraget här i världen

Och han sade till dem: Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen. - Mark 16: 15

”Gå ut överallt i världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen." Mark 16:15. Det är Jesu befallning till sina efterföljare. Inte alla har kallats till att bli pastorer eller missionärer i ordens vanliga bemärkelse, men alla kan arbeta med honom för att förmedla ”det glada budskapet” till sina medmänniskor. Alla har fått den befallningen, stora som små, lärda som okunniga, gamla som unga. {Vägen Til mognad 284}

Var och en som känner sanningen för vår tid, har en förpliktelse att göra andra bekanta med den. Kristi tjänare är i hög grad ansvariga för världens välfärd och frälsning. De skall vara Guds medarbetare i att vinna människor för Kristus. {RH 10. mars 1904 }

Det ämne, som drar syndarens hjärta till sig, är Kristus och honom som korsfäst. På Golgatas kors uppenbaras Jesu kärlek, som absolut ingenting kan liknas vid. Förkunna honom därför för de hungrande folkmassorna och hans kärleks ljus kommer att vinna människor från mörker till ljus, från överträdelser till lydnad. Att betrakta Jesus på Golgata kors, väcker samvete mer än något annat, så att det inser syndens förhatliga karaktär. {RH 22. nov. 1892}

Vill inte våra församlingsmedlemmar hålla blicken fästad på en korsfäst och uppstånden Frälsare, kring vilken deras hopp om evigt liv kretsar? Det här är vårt budskap, vårt sakskäl, vår lärosats, vår varning och förmaning till de obotfärdiga, vår uppmuntran till de sörjande, varje troendes hopp. Om vi lyckas att hos människor väcka ett intresse, som får dem att koncentrera sig på Kristus, kan vi stiga åt sidan, och be dem att blott fortsätta att hålla blicken vid Guds Lamm. På så sätt lär de sig sin läxa. ”Om någon vill följa mig, skall man förneka sig själv och ta sitt kors på sig och följa mig.” Den, som håller blicken på Jesus, lämnar allt. Vederbörande dör bort från själviskheten. Personen tror på hela Guds Ord, vilket på ett så vidunderligt och härligt sätt upphöjdes i Kristus. {6BC 1113}

Det är varje kristens förmån, inte bara att vänta utan också att påskynda vår Herres Jesu Kristi ankomst. Hur snabbt skulle inte världen bli besådd med sanningens utsäde om alla som bekänner hans namn bar frukt till hans ära. Snabbt skulle den sista skörden mogna och Kristus skulle komma för att samla in den dyrbara skörden. vittnesbörd 8:22