Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 25. februar 1890

Når menighederne bliver levende arbejdende menigheder, vil Helligånden give svar på de alvorlige bønner. . . da vil himlens vinduer åbnes for sildrigregnens byer.   ret

Herren banker på dit hjertes dør, ønsker at komme ind, så Han kan tildele din sjæl åndelige rigdomme. Han vil salve de blinde øjne, så de kan opdage Guds hellige karakter i Hans lov, og forstå Kristi kærlighed, som i virkeligheden guld lutret i ild.   ret

Vi er ikke kaldet til at tilbede Gud på samme måde som tidligere. Gud kræver en højere form for tjeneste, end vi hidtil har ydet. Han kræver en bedre tjeneste end nogen sinde før. Han vil, at vi skal opnå flere af Himmelens gaver. Han har stillet os over for opgaver, som kræver mere end nogen sinde før. Den sovende menighed må vækkes op af sin åndelige dvale, så den indser hvilke vigtige pligter den har forsømt. Menigheden er ikke gået ind på det hellige sted, hvor Jesus beder om forløsning for sine børn. Vi behøver Helligåndens vejledning for at fatte sandheden for vor tid. Men der er åndelig tørke i menighederne og vi har vænnet os til alt for let at være tilfredse med vort forhold til gud. Vi siger, at vi er rige og ikke mangler noget, mens vi er fattige, elendige, blinde og nøgne.   ret

afsn nr:Guds folk i Krise II s. 48
afsn nr:2Egw Bibelkommentaren bind 7 side 965
afsn nr:1