Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 26. februar 1889

Jeg trygler jer om at hige efter Gud, at blive ved med at drikke af det levende vands kilde. I skal blive som et træ, der er plantet ved bække, og hvis blade ikke visner. I kan blive fyldt med saft, så I kan forfriske andre og give dem nåde og trøst. Nu elsker jeg Jesus, og det er mit ønske at kende ham mere og mere. Jeger først begyndt at kende ham, men der ligger en evighed foran os, hvor der vil ske åbenbaringer af hans herlighed, og vi skal komme til bedre og bedre at kende vor guddommelige Herre.   ret

Hvilken anbefaling giver du Kristi religion overfor verden, hvis du går rundt og er utilfreds og beklager dig og er fyldt af bekymringere? Dem der holder Guds bud bør give udtryk for at sandheden helliger sjælen, forædler og renser tankerne og løfter karakteren og livet. Kristus døde for at det moralske billede af Gud ville bliver genoprettet i vores sjæle og måtte afspejles til dem omkring os. Vi trænger til at drikke mere og mere af livets kilde. Jeg håber at ingen sjæl vil værer tilfreds uden omhyggeligt at arbejde for evigheden, og fra dette øjeblik skal det ses, både ved formaninger og eksempler, at I er Kristi repræsentanter. Du skal måske bringe et levende vidnesbyrd: Hør hvad Herren har gjort for min sjæl! Herren er rede til at tildele endnu større velsignelser. Han tillod Moses at se al hans godhed. Han forkyndte ham sit væsen som en barmhjertighedens Gud, langmodig og nådig, med tilgivelse for ugudelighed, overtrædelser og synd. Moses skulle fremstille Guds egenskaber for Israels folk, og det samme skal vi gøre. Vi skal gå ud og forkynde Guds godhed og klarlægge hans virkelige væsen for folket. Vi skal genspejle hans herlighed. Har vi gjort dette i fortiden? Har vi vist vores Herres karakter ved formaninger og eksempler? Har vi ikke forenet os i arbejdet for sjælens fjende og fejlrepensenteret vores himmelske fader? Har vi ikke dømt vores brødre, kritiseret deres ord og gerninger? Da er Guds kærlighed ikke sæt i højsæde i vores sjæle. Lad os gører en afgjorde forandring. Lad os forkynde Guds sande væsen for folket, ligesom Moses gjorde det for Israel, både i ånd og liv. Vi skal opfange lyset fra hans ansigt, fuldt af medynk og kærlighed, og genspejle det for fortabte sjæle.   ret

Vi har modtaget Guds rige velsignelse, men vi må ikke standse her. Vi skal opfange flere og flere af de guddommelige stråler af lyset fra Himmelen. Vi skal stille os netop dér, hvor vi kan modtage lyset og genspejle det i dets herlighed over andre menneskers vej.   ret

afsn nr:7AJMKH 1230
afsn nr:6AJMKH 1230
afsn nr:3AJMKH 1230