Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 4. marts 1890

Gud opfordrer os til at drage nær til ham. så han kan drage nær til os. Vi må prøve at forstå, hvad det vil sige at holde sig nær til Gud. Vi skal komme tæt hen til ham og ikke stå langt borte, for i så fald vil vi ikke være i stand til at føle hans Guddommelige Ånds indflydelse. De, som vil være i samfund med Kristus og holde sig nær til ham, kan bedre ånde i den luft, som omgiver ham, opfatte hans ånd og få udbytte af hans lærdomme. Vi har påtaget os en alvorlig, højtidelig opgave og vi burde søge at få den ydmyge indstilling, at få det lærvillige sind, så Herren kan præge vort hjerte og vi kan føle hans dragende magt. Vi kan aldrig komme Gud nær, hvis ikke han drager os.   ret

Herren vil, at enhver af os skal få en dybere, rigere erfaring i vor viden om vor Herre og Frelser Jesus Kristus. Det er hans ønske, at vi skal vokse i viden ikke nedad mod jorden, men opad mod himmelen, opad til Kristus, vort levende hoved. Hvor omfattende skal denne viden være? Til mænds og kvinders, fulde modenhed i Kristus Jesus. Vi kan ikke vokse for meget, vi kan ikke opfange for mange af de dyrebare lysstråler, som Gud sender os ..... Hvis vi holder os nær til Gud, vil vi holde os nær til hinanden. Vi kan ikke holde os nær til det samme kors uden at komme i åndeligt fællesskab. Kristus bad om, at hans disciple måtte blive ét, ligesom han var ét med Faderen. Vi burde forsøge at blive ét i ånd og opfattelse. Vi burde forsøge at blive ét, for at Gud kan blive herliggjort i os, ligesom han blev herliggjort i Sønnen og Gud vil elske os, ligesom han elsker sin Søn.   ret

Herren kommer og vi må være rede! Hvert eneste øjeblik trænger jeg til hans nåde jeg har brug for Kristi retfærdigheds kjortel. Vi må ydmyge vore sjæle.for Gud som aldrig før, bøje os dybt ved korsets fod og han vil lægge de ord i vor mund, som vi skal tale for ham; ja en lovsang til vor Gud. Han vil lære os tonen i englenes sang, en taksigelse til vor himmelske Fader. Vi kan intet gøre i egen kraft, men Gud ønsker at berøre vore læber med en glød fra alteret. Han ønsker at helliggøre vore tunger han ønsker at helliggøre hele vort væsen. Hvor Kristus dog længes efter at åbenbare os frelsens hemmelighed! Han længtes efter at .gøre det for sine disciple, da han var sammen med dem på jorden, men de var ikke tilstrækkelig vidt fremskredne i åndelig forståelse til at fatte hans ord. Han måtte sige til dem: "Jeg har endnu meget at sige jer; men I kan ikke bære det nu." Joh 16,12. Hvor langt bedre ville de ikke have været i stand til at bære den frygtelige prøvelse, de måtte igennem ved hans domfældelse og korsfæstelse, hvis de havde gjort bedre fremskridt og været i stand til at tåle Kristi belæring! Skal vi ikke lade Jesus få lov til at lukke op for vor forståelse? .....   ret

..... Gud elsker dig. Det er ikke for at skade dig, at han vil drage dig til sig, nej, slet ikke! men for at trøste dig, for at salve dig med glædens olie, for at læge de sår, som synden har revet, for at forbinde det, som Satan har knust. Han vil give dig lovsangens klædning i stedet for en tynget ånd.   ret

Grunden til at mennesker ikke forstår, er, at de har løst sig fast i en stilling af udspørgen og tvivl. De fremdyrker ikke tro. Hvis Gud giver lys, skal du vandre i lyset og følge lyset. Lys skinner fra Guds trone, og hvad skal det til for? Det er, så et folk kan beredes til at stå på Guds dag. Jeg spørger jer, som har brugt tid og penge på at smykke jeres klædedragt og hjem: "Er Kristus herlighedens håb, dannet i jer?" Det er forsent på dagen at beskæftige sig med verdens trivielle ting.   ret

afsn nr:1At jeg må kende ham 0828
afsn nr:3At jeg må kende ham 0704 og 0828
afsn nr:8At jeg må kende ham 0704
afsn nr:10At jeg må kende ham 0828
afsn nr: