Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 9. marts 1905

De, som Lammet skal lede til kilderne med livets vand, og af hvis øjne han skal aftørre hver tåre, er dem, som nu tager mod den kundskab og forståelse, som er åbenbaret i Bibelen, Guds ord. . . . . Vi skal ikke efterligne noget menneske. Der findes ikke et menneske, som er klogt nok til at være vort ideal. Vi skal se på mennesket Kristus Jesus, som er fuldkommen retfærdig og hellig. Han er troens banebryder og fuldender. Han er idealet af et menneske. Hans erfaring er målet for den erfaring, som vi skal have. Hans karakter er vort forbillede. Lad os derfor vende vore tanker bort fra dette livs forviklinger og besværligheder og fæste dem ved ham, så vi ved beskuelse kan blive forvandlede til hans billede. Vi kan beskue Kristus med god virkning. Vi kan trygt se hen til ham, for han er vis. Når vi ser på ham og tænker på ham, vil han vinde skikkelse i os som det herlighedens håb. Lad os med alle de kræfter, Gud har givet os, stræbe efter at blive blandt de hundrede og fireogfyrre tusinde.   ret

Kristus tog menneskeheden med Sig. - Kristus steg op til himlen, frembar en ofret og helliget menneskehed. Han tog denne menneskehed med Sig ind i de himmelske sale, og gennem evige tider vil Han frembære den, som Den der har genløst ethvert menneskevæsen i Guds stad, Den som går i forbøn for Faderen: "Jeg har indgraveret dem på mine håndflader." Håndfladerne bærer sårmærkerne som Han fik. Hvis vi er såret og slået, hvis vi møder vanskeligheder som er svære at håndtere, så lad os huske hvor meget Kristus led for os. Lad os sidde sammen med vore brødre i himmelske sale hos Kristus. Lad os bringe himlens velsignelse ind i vore hjerter.   ret

Kristus for op i himlen, en helliget, hellig menneskelighed. Han tog denne menneskelighed med Ham ind i de himmelske sale, og gennem evighedernes evighed vil Han bære det, som Én der har genløst ethvert menneske i Guds stad.   ret

De, som Lammet skal lede til kilderne med livets vand, og af hvis øjne han skal aftørre hver tåre, er dem, som nu tager mod den kundskab og forståelse, som er åbenbaret i Bibelen, Guds ord. Det store privilegium er givet til os, at modtage den visdom som kommer fra Gud, at se den skønhed og herlighed som er i det Ord som ligger ved kilden til sand kundskab. Bibelen lærer os hvad en sand kristen skal være og hvad han skal gøre.   ret

Vi skal ikke efterligne noget menneske. Der findes ikke et menneske, som er klogt nok til at være vort ideal. Vi skal se på mennesket Kristus Jesus, som er fuldkommen retfærdig og hellig. Han er troens banebryder og fuldender. Han er idealet af et menneske. Hans erfaring er målet for den erfaring, som vi skal have. Hans karakter er vort forbillede. Lad os derfor vende vore tanker bort fra dette livs forviklinger og besværligheder og fæste dem ved ham, så vi ved beskuelse kan blive forvandlede til hans billede. Vi kan beskue Kristus med god virkning. Vi kan trygt se hen til ham, for han er vis. Når vi ser på ham og tænker på ham, vil han vinde skikkelse i os som det herlighedens håb.   ret

Lad os med alle de kræfter, Gud har givet os, stræbe efter at blive blandt de hundrede og fireogfyrretyve tusinde. .....   ret

afsn nr:5Egw Bibelkommentaren bind 7 side 970
afsn nr:5EGW bibelkommentaren bind 5 side 1126
afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 6 side 1054
afsn nr:27BC 970 Herren kommer 0821
afsn nr:37BC 970 Herren kommer 0821
afsn nr:47BC 970 Herren kommer 0821