Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 15. marts 1892

Vi trænger til stadighed at fylde vore sind med Kristus og tømme det for selviskhed og synd. . . . . Lige så sikkert som du tømmer dit sind for forfængelighed og overfladiskhed, vil tomheden udfyldes med det som Gud venter på at give dig – Sin Helligånd. Så vil du frembringe gode ting, rige perler af tanker ud af hjertets gode rigdom, og andre vil gribe ordene. . . . Dine tanker og (784) hengivenhed vil dvæle ved Kristus, og du vil genspejle det på andre som har skinnet på dig fra retfærdighedens Sol.   ret

Hvorfor ikke holde sindet fæstnet på Kristi uransagelige rigdomme så du kan bringe andre sandhedsperler? . . . . Det er umuligt at gøre dette, så længe vi føjer en unyttig, hvileløs ånd, der hele tiden søger for noget som blot tilfredsstiller vore saner, noget der fornøjer og skaber tåbelig latter. . . . Vi bør ikke sætte vore tanker ved ting som disse, når der er uransagelige rigdomme for os. Det vil tage os hele evigheden at (315) forstå Guds og Jesu Kristi herligheds rigdomme.   ret

Sind, der er optaget af letsindig læsning, ophidsende fortællinger eller jagen efter fornøjelser dvæler ikke ved Kristus og kan ikke glæde sig over hans kærligheds fylde. Det sind, der finder fornøjelse i naragtige tanker og letsindig og ligegyldig samtale, er blottet for Kristi glæde som Gilboas bjerge for dug og regn.   ret

Han (Kristus) siger: "Hvis I holder mine bud, vil I blive i min kærlighed, ligesom jeg har holdt min Faders bud og bliver i hans kærlighed. Dette har jeg sagt til jer, for at min glæde skal være i jer og jeres glæde kan blive fuldkommen." Joh 15,10-11. I ham findes der en glæde, som ikke er usikker, eller utilfredsstillende. Hvis det lys, der strømmer fra Kristus, er kommet til dig og du genspejler det til andre, visér du, at du har en glæde, der er ren, opløftende og forædlende.   ret

Hvorfor skulle Kristi religion ikke fremstilles, som den virkelig er fuld af tiltrækning og kraft? Hvorfor skulle vi ikke vise verden Kristi ynde? Hvorfor viser vi ikke, at vi har en levende frelser, som vandrer med os gennem lys og mørke, en frelser, vi kan stole på? .....   ret

..... I Guds ord er der rige miner fyldt med sandhed, som vi kan tilbringe livet med at udforske og alligevel vil vi opdage, at vi kun lige er begyndt at betragte deres kostbare indhold ..... Der er uransagelige rigdomme til os. Det vil tage os hele evigheden at forstå Guds og Jesu Kristi herligheds rigdomme. ..... Sind, der er optaget af letsindig læsning, ophidsende fortællinger eller jagen efter fornøjelser dvæler ikke ved Kristus og kan ikke glæde sig over hans kærligheds fylde. Det sind, der finder fornøjelse i naragtige tanker og letsindig og ligegyldig samtale, er blottet for Kristi glæde som Gilboas bjerge for dug og regn..... Vi trænger til stadig at fylde vort sind med Kristus og tømme det for selviskhed og synd.   ret

Kristus har sagt: "Om nogen tørster, han komme til mig og drikke!" (Joh 7,37). Har du udtømt kilden? Nej, for den er uudtømmelig: Så snart du føler dit behov, kan du drikke og atter drikke. Kilden er altid fuld og når du en gang har drukket af den kilde, vil du ikke prøve at slukke din tørst ved denne verdens sprukne cisterner. Du vil ikke stræbe efter at finde, hvordan du kan opnå mest glæde, fornøjelse, morskab og spøg. Nej, du har drukket af den bæk, som glæder Guds stad. Da vil din glæde være fuldkommen, for Kristus vil blive i dig.   ret

Vi behøver ikke at hungre, vi behøver ikke at tørste, så længe Himmelens forrådshus er åbent for os og nøglen er overladt til os. Hvad er nøglen? Tro, som er en gave fra Gud. Luk op for forrådshuset, øs af dets rige skatte. .....   ret

afsn nr:Sind karakter personlighed 783
afsn nr:Sind karakter presonlighed 314
afsn nr:Sind karakter presonlighed 315
afsn nr:1At jeg må kende ham 0516
afsn nr:2At jeg må kende ham 0516
afsn nr:3At jeg må kende ham 0101 og 0516
afsn nr:5At jeg må kende ham 0101
afsn nr:10At jeg må kende ham 0101