Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 27. marts 1913

Der er mange vigtige ting for os at lære gennem de erfaringer, Elias gjorde. Da han på Karmels bjerg opsendte sin bøn om regn, blev hans tro prøvet, men han blev ved med at gentage sin bøn til Gud. Seks gange bad han indtrængende, og dog var der intet, der tydede på, at hans bøn var blevet hørt, men med stærk tro frembragte han sin bøn for nådens trone. Hvis han havde tabt modet og opgivet det efter den sjette gang, ville hans bøn ikke være blevet besvaret, men han holdt ud indtil svaret kom. Vi har en Gud, hvis øre ikke er tillukket for vore bønner, og hvis vi holder os til hans ord, vil han belønne vor tro. Han vil, at alle vore interesser skal være et led i hans interesser, (1035) og så kan han trygt velsigne os, for så tager vi ikke selv æren, når vi får velsignelsen, men priser kun Gud for den. Gud besvarer ikke altid vore bønner første gang, vi kalder på ham; for hvis bøn gjorde det, ville vi måske tage det som en selvfølge, at vi havde ret til alle de velsignelser og goder, som han skænker os. I stedet for at ransage vore hjerter og se nogen af de onder vi gemmer på, om nogen synd føjes, skulle vi blive ryggesløse, og ikke indse vor afhængighed af Ham, og vor behov for Hans hjælp.   ret

..... Der er mange vigtige ting for os at lære gennem de erfaringer, Elias gjorde. Da han på Karmels bjerg opsendte sin bøn om regn, blev hans tro prøvet, men han blev ved med at gentage sin bn til Gud. Seks gange bad han indtrængende, og dog var der intet, der tyilede på, at hans bøn var blevet hørt, men med stærk tro frembragte han sin bøn for nådens trone. Hvis han havde tabt modet og opgivet det efter deo sjette gang, ville hans bn ikke være blevet besvaret. ..... Vi har en Gud, hvis øre ikke er tillukket for vore bnner, og hvis vi holder os til hans ord, vil han belønne vor tro. Han vil, at allevore interesser skal være et led i hans interesser, og så kan han ttygt velsigne os, for så tager vi ikke selv æren, når vi får velsignelsen, men priser kun Gud for den. Gud besvarer ikke altid vore bønner første gang, vi kalder på ham; for hvis bn gjorde det, ville vi måske tage det som en selvfølge, at vi havde ret til alle de velsignelser og goder, som han skænker os. .....   ret

afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 2 side 1035
afsn nr:1Guds sønner og døtre 0718