Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 29. marts 1892

Udviser du aldrig råddenskab, uvenlighed og uhøflighed i familiekredsen? Hvis du udviser uvenlighed i dit hjem, vil du, uanset hvor stor din bekendelse er, bryde Guds bud.   ret

Det samme vidne som skrev Beltsazzars bespottelse er med os hvor vi end går. Unge mænd, unge kvinder, I erkender ikke at Gud ser på jer; I føler at I er frie til at handle ud fra det naturlige hjertes impulser, så I giver efter for lethed og spøg, men for alle disse ting må I aflægge regnskab. Sådan som I sår, sådan vil I høste, og hvis I tager grundlaget fra dit hjem, berøver din hjerne dens næring og dens kræfter fra dine nerver, ved udsvævelser og føje appetitten og lidenskaben, har du et regnskab at aflægge til Ham som siger: ”Jeg kender dine gerninger.”   ret

Kendte Solomon Gud, da han handlede efter afgudstilbedernes veje? – Nej; han havde glemt sin ungdoms rige erfaring og de bønner han havde gjort i templet. [Åb. 2,4, 5 citeret.]   ret

Lysestagen var blevet fjernet fra sit sted da Salomon glemte Gud. Han mistede Guds lys, han mistede Guds visdom, han stillede afgudsdyrkelse op mod religion.   ret

Jeg har intet specifikt tidspunkt at fortælle, hvornår Helligåndens udgydelse finder sted – hvor den mægtige engel vil komme ned fra himlen, og forene sig med den tredje engel i afslutningen af arbejdet med denne verden; mit budskab er at for eneste sikkerhed er at være parat til den himmelske fornyelse, have vor lamper i orden og brændende.   ret

Jeg kan ikke sige noget bestemt om tiden for udgydelsen af Den Hellige Ånd når den mægtige engel vil stige ned fra himmelen og forene sig med den tredje engel i afslutningen af opgaven for denne verden. Det eneste trygge er at være beredt for velsignelsen fra det høje og at have lampen i orden og lade den lyse. Jesus formaner os til at våge, "for Menneskesønnen kommer i den time I ikke venter det". "Våg og bed" er hvad Frelseren har pålagt os. Dag for dag må vi bede om Den Hellige Ånds hjælp, så han kan gøre sin gerning i sjæl og karakter. Å, hvor meget tid der bliver sløset bort på ting som ikke betyder noget. Fat et andet sind og vend om, så skal jeres synder blive slettet ud, når husvalelsens tider kommer fra Herrens åsyn.   ret

afsn nr:Sind karakter personlighed 157
afsn nr:Sind karakter personlighed 316
afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 2 side 1032
afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 2 side 1032
afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 7 side 984
afsn nr:51På fast grunn 188