Dette er hele artiklen. Alle afsnit er med. De er i ordnet rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 4. maj 1876

Lejrmødet i Eagle Lake (fortsat)

Sabbatseftermiddag d. 26. Juni, fik jeg frihed til at tale til folk fra Lukas 19, 41.42. Det efterlod et højtideligt indtryk på tilhørerne.   ret

Vi indbød dem som følte at de ikke havde det godt med Gud, og dem som aldrig havde bekendt vor tro, og dem som var faldet fra Gud, at komme frem. Omkring et hundrede svarede straks på kaldet. Alle, som nærede en byrde fik anledning til at lette deres følelser ved at sige nogle få ord til temaet.   ret

En søster sagde at hun følte hun behøvede Guds folks bønner. Hun havde bedt Herren åbne vejen for hende og komme til dette møde, så hun søger Gud her af hele hendes hjerte. Der var en meget ømvindig ånd i forsamlien.   ret

En bror sagde at han var bange for at vi ikke kan indse det hellige arbejde som vi er eageret i, og ser ikke det nødvendige i arbejdet for evigt liv. Sandheden har aldrig set så klart ud som i dag.   ret

En søster sagde at hun må få et stærkere greb i Gud. Hun har ført et liv i bøn, men har ikke haft det godt. Hendes liv har ikke været kristennavnet værdigt.   ret

En søster sagde at hun havde handlet forkert. Intet af det hun nu ser nu, har været godt og rigtigt i hendes liv. Hun ønsker sit hjerte renset. Hun har levet i tvivl og frygt, og ved at hun ikke kan ære Gud ved et sådant liv.   ret

En bror sagde at han arbejdede på at finde hvile til sin sjæl, men han føler sig ikke fri. Han sagde at han nærede en antipati for en vis bror. Han tiggede sin bror om at give ham sin hånd og tilgive ham for hans følelser. Denne bekendelse var meget tårevædet.   ret

En søster sagde at hun ønsker en helligelse til Gud. Hun havde ikke helliget sig tid, til at studere bibelen, og tog sig ikke tid til sine børns uddannelse. Der var ikke en dag hvor hun ikke havde sagt noget, eller gjort noget, som hun senere har fortrudt. Det var som om hun var overvundet, og faldt på sine knæ for Gud, grad, bekendte og bad om tilgivelse for sine synder. Hun bekendte at hun nogle gange var for utålmodig med sin familie, kværulerde over sine brødre og søstre.   ret

En søster sagde at hun ønskede at være et Guds barn. Hun følte sig nogle gange Gud taknemmelig for hans barmhjertighed, men hun længtes efter at komme Gud nærmere, og ville godt være mere bekymret for hendes børn. Hun ønskede en omvendelse som ville få hende til at elske syndere mere. Hun mente at hvis hun kom frem og bad om Guds tjeneres bønner, ville han skabe et dybere arbejde i hendes hjerte, og hun vil få kraft til at gøre de pligter som Gud har givet hende at gøre.   ret

En dansk søster sagde at hun havde prøvet at tjene Herren, og ønskede mere af Guds Ånd.   ret

En bror bekendte at han var en synder, idet han kom frem til disse stole. Han ønsker et dybere Guds arbejde i sit hjerte. Han kom frem for at ydmyge sig selv for Gud. Han følte at upålidelighed stod skrevet på alle hans gerninger. Han følte at han måtte få en ren samvittighed; for dr rene alene skal se Gud.   ret

En bror sagde at det kun var tre måneder siden han begyndte at tjene Gud, og adlyde hans bud. Han ønskede at overgive alt til Gud, og elske ham af hele hans hjerte.   ret

En bror sagde at han bekender sig til sandheden, men han har aldrig følt sig tilfreds med sit standpunkt. Han føler at han må have et dybere nådesarbejde i sit hjerte. Han ønskede at komme på det rette her ved dette møde. Han må arbejde helt fra grunden af. Fundamentet må være sundt. Han må grave dybt og sætte det fast på klippen. Hvis Guds lov ikke var skrevet i hans hjerte, følte han at han aldrig ville kunne frelses, og høre fra Kristi læber: "Vel gjort, du gode og tro tjener, gå ind til din Herres glæde."   ret

En bror havde elsket Kristus et år, og han følte at Faderens bud er hellige, retfærdige og gode. Han følte at han var det mest syndige menneske. Der var meget der forhindrede ham. Han ønskede at opgive alle sine synder. I de sidste få uger var han dybt overbevist om synd. Han følte med den broder, som havde talt lige før ham at han må grave dybt, komme helt ned til syndighedens bund, og rykke alt ondt op med rode. Han vidste at det var en prøvetid og et vendepunkt i hans liv og erfaringer. Guds lov er meget bred. Herrens lov omvender sjælen fuldstændig. Den omvendelse må han erfare i hans liv.   ret

En dansker talte i sit eget tungemål. Br. Nelson oversatte hans ord. Broderen sagde at han havde gjort mange forkerte ting i sit liv, som han var hjertelig ked af. Han angrede sine synder, og ønskede at elske Jesus med udelt kærlighed og adlyde Guds bud.   ret

En søster sagde at hun havde været en kristendomsbekender i mange år, men hun er blevet overbevist af det hun havde hørt ved dette møde, at hun må have et dybere nådesarbejde i sit hjerte. Hun kom er, så hun kunne få sine kræfter fornyet. Hun aflagde bekendelse for sine brødre og søstre at hun havde forsømt sin pligt.   ret

Hun ønsker at være en helhjertet kristen, hver dag. Hun ønskede et grundigt nådesarbejde i sit hjerte, så hun kan være til velsignelse for andre.   ret

En søstre sagde at hun kom til dette møde for at få Guds velsignelse. Hun var overbevist om synd, og overbevist om at hun har levet langt fra Gud. Hun har frygtet Kristi kors. Hun elskede Herrens folk og disse sandheder. Fra barn af havde hun en kærlighed for sandheden. Guds bud og troen på Jesus er dyrebare for hende. Hun ønsker at være en helhjertet kristen og ære sin Genløser.   ret

En bror sagde at han indrømmede at han var i nærheden af den altseende Gud. Han kender alle ting. Han kender vore hjerter bedre end vi selv kender dem. Hvis han skulle bedrage mennesker vidste han at det var umuligt for ham at bedrage Gud. Han havde ikke bevidst fejlet for sin næste. Han ønskede at se kende Guds krav på ham, og elske Gud med hele sit hjerte, og sin næste som sig selv. Han var taknemmelig for at kunne komme til dette møde. Hvis han ikke hør amdre ord blive sagt, kan jan ikke sige at han er fuldt dækket ind. Han sagde at han var opsat på at leve mete helliget til Gud.   ret

En søster bad om at Guds tjenere ville bede for sin mand. Han kom til mødet, men måtte gå igen på grund af høj fugtighed og væde. Han led meget af nervesmerter. Hun følte at hun måtte give sig selv på ny til Gud, og hele tiden håbe på sin frelse.   ret

En bror sagde at han i to år bekendte at holde Guds bud. Han bekendte at ikke havde levet helt op til sin hellige bekendelse. Hans venner sagde at han var dum at tro at disse ting. Han var kommet til mødet for at se hvad der var. Han takkede Gud for det han havde følt. Han ønskede at grave dybere om sit eget hjerte. Han ønskede at hans liv skulle spares lidt længere, så han kan komme på ret køl. Han håbede at alle hans venner ville tilgive for det han havde gjort forket. Oh! sagde han, hvad skal vi tro når Guds lov holdes af bekendelse for at finde ud af at vi overtræder hans lov? Han sagde at han var overbevist om at han var en synder ved Gud lov.   ret

En søster sagde at hun har fået nogle tegn fra Gud på at hin faktisk er et barn af ham.   ret

En bror sagde at han kom frem for at bekende sine synder. Han var overbevist om at han var en lovovertræder. Han føler at han uden tøven må identificere sig selv med Guds lovlydige folk. Hans venner er forbavssede over at han skulle begynde at holde sabbat. Han føler sig taknemmelig over traktatpublikationerne og især for Sandhedsrøsten.   ret

En bror føler sig skyldig over for at han ikke har levet op til lyset, og vil prøve at vandre i lyser fremover sådan som Kristus er i lyset.   ret

En bror tror at nogen ser på den bevægelsen for hans fremkomst, som en besynderlig ting, efter at have været kristendomsbekender i fyrre år. Men han har lovet at korsfæste det gamle menneske med sine gerninger. Hans børn blev draget til ansvar, og han følte at han måtte angre for Gud, at han ikke havde sat det eksempel for dem som han burde. Han ønskede at vide dag for dag at han gør Guds vilje, og leve således for sin familie og verden at de ved at han er én af Guds familie.   ret

En søster at hun en gang havde nydt Guds velsignelse, men hun var blevet irriteret på sin familie. Hun ønskede at gøre sin pligt mod sine to små drenge, så de kan se at deres mor har sand kærlighed mod dem. Hun ønskede at blive styrket for Gud, så hun kan gøre sin pligt for sin familie og for verden. Tiden er kort, og hun føler at vi må gå dybt til roden for arbejdet. Hun spørger efter sine venners tilgivelse, at hun ikke har givet dem et bedre eksempel i sit liv. Hun bad til Gud om at tilgive hende for hendes manglende kærlighed til ham.   ret

En søster sagde hun manglende at komme nærmere til Gud. Hun ønskede ikke at være der hvor hun elskede denne verdens mode.   ret

En dansk søster sagde at der var mange ting som hun måtte af med i sit hjerte. Hun ønskede ikke at bekende sandheden og fornægte den i sit liv. Hun spurgte efter tilgivelse, at hun havde syndet ved sin kolde opførsel. Hun spurgte efter tilgivelse, at hun havde syndet ved sin kulde. Hun ønskede at mærke Guds ånd forenet i sit hjerte, at hun dagligt kunne få bevis for at hun faktisk var et Guds barn. Hun følte ikke at hun i dag kunne sige at hun var et Guds barn.   ret

En bror sagde at han ønskede at være dybt interesseret i frelsesarbejdet. Den nærværende sandhed, havde ransaget hans hjerte. Han følte at han måtte have Guds nåde i sit hjerte. Han var metodist i fyrre år. For et år siden da han begyndte at holde Guds bud, faldt der anklager over ham, og han blev smidt ud af kirken. Han følte at han gerne ville være en helt omvendt mand. Han vidste ikke hvor hurtig at hans sag bliver gennemset af Gud. Han må have et lydefrit liv, en fejlfri karakter.   ret

En bror sagde at han havde holdt Guds bud i seks måneder. Han følte at han behøvede et dybere nådesarbejde i sit hjerte. Sandheden er faktisk dyrebar for ham; han havde aldrig indrømmet syndigheden før han fik lyset om Guds lov at se.   ret

En norsk søster sagde at hun lige var kommet i gang med at holde Guds bud. Nogle få adlyder sandheden. De har møder, og Herren mødes med dem. Hun ønskede mere af Guds nåde - til at komme ham nærværende og være ydmyg. Hvis hun sårede nogle af hendes brødre på grund af hendes opførsel, så bad hun om tilgivelse. Hun ønsker ikke blot at være rigtig, men hel rigtig.   ret

En bror var på det forkerte spor for halvandet år siden. Han skammede sig over at sige at han var sabbatsbryder, men nu ønskede han at være en kristen lovlydig.   ret

En bror sagde at han ikke var tilfreds med sin tilstand. At være kristen er at være Kristus lig. Vi må være helt rigtigt helliggjort gennem sandheden. En kristen vil bære åndens frugter, kærlighed, glæde og fred. Han vandt ofte sejr over en utålmodig ånd. Han følte at han måtte overvinde dette; for han troede ikke at en klynkende kristen ville komme i himlen. Han gav Gud højtidelige løfter før han kom til lejrgrunden. Han følte at han måtte bede meget. Vi er er enden alt for nær til at vi kan spøge med evige interesser. Den rene af hjertet alene skal se Gud. Han må være en bibelsk kristen.   ret

En bror sagde at han ønskede at være helt rigtig. Han følte at dette var frelsens dag og time. I tyve år har han holdt sabbat, han har dog ikke været tilfreds med sine nuværende mål. Han ønskede fuldkommen sejr over enhver synd som krænker Herren.   ret

Et lille barn sagde hun ønskede at være god og komme til himlen.   ret

En søster bekendte at det er meget ydmygende at indrømme at da hun at leve et kristent liv, havde hun ikke gået foran sin familie som hun burde. Nogle gange har hun været utålmodig, og var bange for at synd vil udelukke hende af himlen. Hun ønskede at være en sejrvinder. Hun vidste at hendes forsætlige synd er utålmodighed. Dette sårer Guds Ånd og bringer mørke over hendes sjæl.   ret

En bror sagde at han for nogle få uger siden besluttede at holde alle Guds bud. Han ønskede at gribe fat i arbejdet på ny og begynde fra grunden af. Hvis han havde fejlet over for nogen bad han om tilgivelse.   ret

En bror havde bestræbt sig for holde Guds bud i et års tid. Han ønskede at være en fuldstændig sejrherre.   ret

En bror sagde at ha mærkede behovet for et et dybere nådesarbejde, så han kan udvikle en kristen karakter og vandre for hans familie og for Gud med accept.   ret

En bror sagde at han havde fulgt Herren et år. Fra det tidspunkt ønsdkede han at kæmpe mere alvorligt for evigt liv.   ret

En søster sagde at det var kun fire måneder siden at hun begyndte at holde alle Guds bud. Hun takkede Gud.   ret

En bror ønsdkede et dybere nådesarbejde i sit hjerte.   ret

Han bekendte at tjene Gud, og kom til sandheden for et år siden, men han var ikke villig opgive alt. Han ønsdkede at overgive alt til Gud på lejrpladsen.   ret

En bror sagde at han var irriteret af naturen, og han havde været sådan i sin familie. Han ønskede at sætte et bedre eksempel for sin familie, så de kan bringes til sandheden.   ret

En søster spurgte om vi ikke kan sætte et rigtigt eksempel for vore børn, ville de vokse op i Herrens tugt og formaning.   ret

En søster sagde at hun selv følte hun var en stor synder. Hun var ikke tålmodig mod sine børn. Hun føltre at store ansvar hvilete på forældrene. Vore børns blod vil kræves af vore hænder med mindre vi er mere trofaste i vor pligt, over for dem.   ret

En bror sagde at han ikke var medlem af vort samfund. Han havde ikke været medlem af noget samfund. Han havde drevet rundt i mindst tyve år, følt sig fuldstændig sikke indtil for tre måneder siden. Han havde læst vore publikationer, og undersøgt. Han havde aldrig hørt en prædiken før i går. Han ransagede sig selv. Siden dette møde, ser han tingene i et andet lys. Han ønskede sandhed. Han mente at han havde ret til at vide noget om sig selv. Han rejste over hundrede kilometer for at blive kendt med dette folk. Han ønskede at vide hvad han er, og hvad han han måtte være for at blive frelst. Han skulle ikke have rejst over hundrede kilometer hvis han ikke havde interesse for at få lys og sandhed. Han troede at han havde hørt sandheden, og han ville gribe fat i den, og vandre i dets lys.   ret

En bror sagde at hans vej gik fremad. Han ønsdkede at glæde sig over Guds nærvær, han ønsdkede at være med i arbejdet. Han glædede sig lidt før han kom til dette møde. Han fandt at der var sabbatsholdere blot syv kilometer fra ham, som har holdt sabbat i to måneder. Han var et års tid forud for dem. Han håbede at se skønnere dage.   ret

En søster sagde at hun havde fem børn i graven. Hun ønske at leve et helliggjort liv for Gud, og vinde himlen.   ret

En bror sagde at han elskede Jesus, han elskede den salige sandhed. Han blev meget velsignet siden han kom til lejrmødet.   ret

En bror sagde at han skammede sig over at sidde på en syndets stol, efter at bekende at følge Jesus i seksogtyve år. Han burde kunne tælle sin sejre. Han kom til lejrmødet opsat på at søge Gud af hele sit hjerte. I en tid havde han drevet bort fra Gud, og han var ikke blevet forvisset om at han var accepteret af Gud. Han er blevet velsignet siden han kom til lejrgrunden.   ret

En bror takkede Gud for det privilegium han fik ved at deltage i dette møde. Han vil bestræbe sig på at leve nær Gud. Han har overhovedet ikke været tilfreds med sig selv. Han må drage nær til Gud, og få mere kærlighed i sit hjerte.   ret

En bror sagde at han havde praktiseret selvfornægtelse. Han ønskede at tale men mærkede en stor ulyst. Han mente han burde elske sin næste som sig selv. Han har været et medlem af i metodistkirken fire år. Han har været troene i adventtroen i ti år, og holdt sabbaten et års tid. Han havde et ønske om at holde alle Guds bud. Han kunne ikke sige at hans liv var Gud antagelig. Han følte sig ikke modløs og prøvede at give sig selv helt væk til Gud i dag, stole på hans barmhjertighed. Siden 1844 havde han ikke mærket at den sidste dag var langt borte, som mange i kirken havde gjort. I sin ungdom plejede metodisterne at forkynde Kristi nære komme, men disse dage er forbi i de populære kirker. Råbet var gået ud: "Gør jer rede." Det var ikke jordens klogeste eller støtste mænd som Jesus kaldte som sine medarbejdere, men fattige fiskere. Han skjulte disse ting for vise og kloge, og åbenbarede det for de små. Han øinskede Guds tjenerres bønner for sin familie. De modsatte sig ham ikke, men havde dog ikke grebet sandheden endnu. Han ville glæde sig ovrer at møde dem i riget.   ret

En bror følte at han drev bort fra Herren. Han ønskede at komme der hvor Herren ønsdkede ham, og hvor han kan nyde det daglige fællesskab med ham.   ret

En søster der for seks år siden begyndte at holde sabbaten, har ingen fortrolighed eller kendskab til sandheden. Hun har mærket Guds velsignelse, men af en eller anden grund kom mørke over hende, og hun vidste knapt nok hvilken vej hun skulle gå. Hun ved hvad kærlighed til Gud i hjertet er, og ønsker at indse han kærlighed igen.   ret

En bror ønsker at vise sin villighed ved at få Guds folk til at bede for sig. Mørke er kommet over ham og han er bedrøvet på grund af ham. Han må få mørket drevet bort. Hans synder er store, og han er gået så vidt det er muligt for ham at gå. Han ønsker at indrømme det salige håb, som er skildret for ham. Hans synder er store, og han er gået så langt så muligt. Han ønsker at erkende det salige håb som blev skildret for ham i dag. Han ønsker at være sejrherre.   ret

En bror lovede at hvis Herren ville velsigne ham, så ville han leve et bedre kristenliv. Han føler at han må tage korset op. Han beder sine brødre om at våge og se om han holder sit løfte, og beder for ham, så han kan få kræfter til at udføre hele sin plligt.   ret

En bror siger at han priser Herrens navn over at han blev velsignet på lejrpladsen.   ret

En svensk søster ønsker at preesse sig fremad. Hun ønsker at få sine synder tilgivet. Hun ønskede Guds nåde, for at leve et helligt liv fremover.   ret

En bror siger at han har forsømt bønnen på grund af modløshed. Han har forsømt pligterne og manglet tro på Gud. Idet han rykker fremad har skyen løftet sig og han mærker det nødvendige i at hans hjerte gøres ren over for Gud. Han føler det som en begyndelse på ny for at tjene Gud.   ret

En bror har halvandet år holdt Guds bud. Han har fundet det godt at adlyde Herrens bud. "Salige er de der gør hans bud, at de må få ret til livets træ, og må gå ind gennem stadens porte." Han vil aldrig vende tilbage. Han ved at der er en stor chance for at blive bedre. Han ved at der er stor chance for at blive bedre. Han må have Guds nåde i sit hjerte, og modsætte sig den lunkenhed der tynger ham.   ret

En søster der græd bitterligt, siger at hun ønsker sine synder tilgivet.   ret

En svensk søster siger at Herren har været meget god mod hende. Hun elsker Jesus. Hun elsker Guds lov; ved at holde hans bud, har hun fundet stor fred.   ret

En bror har været tolv år i babtistkirken. For tre år siden begyndte han at læse sin bibel og studere den, og Gud gav ham lys. Han så sabbaten i Guds ord, og begyndte at holde den; han fandt hvile og fred i Kristi kærlighed og i lydighed til Guds lov.   ret

Så talte min mand nogle få ord til dem som søgte Herren. Han sagde at var blevet modløse af de synspunkter der var om Gud. De søgte ham af tvivl og frygt. Deres hjerter knurrer: "Jeg er ikke sikker på at han vil tilgive mig." De ser på Gud Faderen som en hård majestæt og dommer, blottet for sympati og kærlighed. "Han som ikke sparede sin egen søn, men opgav ham for os alle, hvordan vil han da ikke, sammen med ham, give os alle ting frit?" "For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, at enhver som tror på ham ikke fortabes, men for evigt liv." Er Kristi gave ikke pantet på faderens kærlighed til syndere? Jeg vil sige til jer som kom frem til mig her: Faderen elsker jer.   ret

I de populære menigheder hører vi næsten ikke andet end, "Elsker du Jesus?" Faderens kærlighed nævnes kun lidt; det er kUn Kristus, Kristus. Gud fader har givet mennesker den største gave himlen har fremholdt. "Se hvilken kærlighed Faderen har til os at vi kan kaldes Guds sønner." Jeg tror at den store Guds hjerte er berørt og bevæget af nutidens syndige mennesker vilkår, idet han gav sin søn til døden for verdens synder. Kristus siger: "Jeg og min far er ét." Syndere og frafaldne: Det er jeres pligt at tro at Gud elsker jer i dag, og at Kristus elsker jer. Verdens genløser gjorde et stort offer for at købe det evige liv til jer. Kan du sige:
"Her på mit hjerte ligger byrden,
Og de tidligere krænkelser sårer mine øjne?"   ret

Faderen har givet et løfte til syndere, i dette har han   ret

ikke holdt sin dyrebare søn tilbage, men gav ham som et offer for dem. Kristus har givet pantet på sin kærlighed til syndere, idet han gav sit liv for at frelse dem. Hvis Faderen har vist sin kærlighed til syndere, ved at give sin eneste søn, vil han så ikke give al barmhjertighed og nåde helt frit? På grund af sygdom eller nedslående omgivelser drives nogle ud i fortvivelse, og tungsindighed overskygger dem. I dette kan de finde den fuldstændige frihed, og få håb igen og forvente en sejr. Tanken at Jesus elsker dem, rene engle elsker dem, og vor nådige himmelske fader elsker, ynkes og ønsker at frelse dem, bør inspiere dem med tro, og tillid til Gud. Faderen har ikke behag i synderens død, men han ønske at han angrer sine synder og vender sig til retfærdighed og bliver frelst. Når synderen ønsker Herrens anerkendelse mere end noget andet, og er villig til at gøre et hvilket som helst offer for Jesu kærlighed, må han have på sinde at, hvis han holder ud, vil han til sidst stå i Guds stad, på de guldbelagte gader.   ret

Gå frem i tro, dig som har taget plads på disse sæder foran, og anerkender derved at du ønsker at tjene din himmelske Fader. Forvent at du vil blive frelst, hvis du indvilger i betingelserne der er nedlagt i Guds ord. Gå fremad i tro. Anstreng dig i og gennem Jesus, stole på hans fortjenester fra hans blod. I må være angergivende over for Gud, fordi det er faderens lov som I har overtrådt; og I må udvise en tro på vor Herre og Frelser Jesus Kristus som synderens advokat, for at bede for hans skyld. Kom synder, til Faderen og sønnen. Hele himlen indbyder jer til at komme og opnå evigt liv.   ret

Jesus ønsker at du skal komme. Hvis du snubler igen og igen, så opgiv ikke i fortvivelse. Hvis du kommer ud i prøvelser, hvis du overvindes og fejler, så fortryd oprigtigt over for Gud, men fortvivl ikke. Prøv igen, grib fat i Kristi fortjenester og styrke. Når syndige mennesker ikke har anden retfærdighed at stole på end sin egen, så bliver Kristus til hans retfærdighed. Når han mærker at han ikke har noget kræfter, belejliger Kriistus til at lægge sin arm under ham. Synderen kan faktisk sige: Kristus døde for mig, og hans blod renser mig for al synd. Jeg ved hvem jeg har troet på; ham får jeg kræfter fra, til dagliglivets slid og prøvelser for at modstå Satans stærke fristelser.   ret

Da vor søn Henry døde, var det som om han var insspireret. Han fik nogle ord for det der passer enhver situation. Med Guds Ånd hvilende på sig, sagde han til sin næst yngste bror: "Giv ikke op, prøv at gøre det rigtige." Hvor mange vil synke ned fordi de begår nogle fejl?! De bør aldrig miste modet, men prøve igen. Mange mister troen under prøvelser og modløshed. Jesus prøver at frelse dem. Han rækker sine arme ud for at tage imod dem, og og alle deres byrder hvis de vil komme. Vi håber at jeres hjerter vil gå ud til Jesus i elskelig tillid. Så vil han forene dit hjerte med hans, ved mystiske skjulte kæder, der forbinder din sjæl med hans. "Han som bliver i mig, og jeg i ham, den samme frembringer megen frugt."   ret

Så gik vi sammen i alvorlig bøn til Gud for hans Ånd og hans tilgivende kærlighed der blev den gang. Vi fik forsikring om at vore bønner var blevet hørt. Den lifligste himmelske fred hvilede over de tilstedeværende, og mange glædede sig over beviset, at Jesus faktisk havde talt fred til deres hjerter.
(Konkluderes næste uge)   ret

afsn nr:1
afsn nr:2
afsn nr:3
afsn nr:4
afsn nr:5
afsn nr:6
afsn nr:7
afsn nr:8
afsn nr:9
afsn nr:10
afsn nr:11
afsn nr:12
afsn nr:13
afsn nr:14
afsn nr:15
afsn nr:16
afsn nr:17
afsn nr:18
afsn nr:19
afsn nr:20
afsn nr:21
afsn nr:22
afsn nr:23
afsn nr:24
afsn nr:25
afsn nr:26
afsn nr:27
afsn nr:28
afsn nr:29
afsn nr:30
afsn nr:31
afsn nr:32
afsn nr:33
afsn nr:34
afsn nr:35
afsn nr:36
afsn nr:37
afsn nr:38
afsn nr:39
afsn nr:40
afsn nr:41
afsn nr:42
afsn nr:43
afsn nr:44
afsn nr:45
afsn nr:46
afsn nr:47
afsn nr:48
afsn nr:49
afsn nr:50
afsn nr:51
afsn nr:52
afsn nr:53
afsn nr:54
afsn nr:55
afsn nr:56
afsn nr:57
afsn nr:58
afsn nr:59
afsn nr:60
afsn nr:61
afsn nr:62
afsn nr:63
afsn nr:64
afsn nr:65
afsn nr:66
afsn nr:67
afsn nr:68
afsn nr:69
afsn nr:70
afsn nr:71
afsn nr:72