Dette er hele artiklen. Alle afsnit er med. De er i ordnet rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 1. juni 1876

Sparta lejrmødet (konkluderet)

Klokken 8 sabbats morgen begyndte bøn og konferensmødet.   ret

En bror sagde: "Min løbebane går fremad og opad. Jeg er blevet hjulpet siden jeg kom her. Hvis vi har en byrde af synder, må vi tage dem til Jesus, og han vil give os fred og hvile."   ret

En bror sagde: "Jeg er taknemmelig over dette privilegium. Herren er god mod mig. Han styrker mig i at gøre min pligt. Jeg indser Guds godhed imod mig mere til fulde, end jeg gjorde tidligere.   ret

En søster sagde: jeg føler mig uværdig til dette privilegium. Siden jeg har grebet sandheden, har Herrens Ånd kæmpet med mig, indprentet mig med en tro om at jeg burde fortælle mine svenske brødre om disse store sandheder. Jeg er bange for at Herren vil borttage sin velsignelse til mig hvis jeg modsætter hans kraft og forsømmer hans stemme."   ret

En søster sagde: "Jeg er taknemmelig over dette privilegium.   ret

En søster sagde: "Jeg er taknemmelig for dette privilegium. Jeg føler mig opmuntret når jeg hører vidnesbyrdene fra Guds lovlydige folk. Jeg ønsker fred med Guds sandhed."   ret

En søster sagde: "Det er et stort kors for mig at tale her. Jeg elsker sandheden. Jeg har ikke betvivlet den siden jeg greb den første gang. Hvis vort fællesskab her nede er så lifligt, hvilke højder begejstringen får ser vi hvornår vi mødes omkring den store hvide trone for at prise Gud og lammet for altid."   ret

En søster sagde: "Jeg priser Gud for den velsignelse jeg mærkede ved dette møde. Jeg ønskede et dybt nådearbejde i mit hjerte, og leve rigtigt i Herrens øjne hver dag."   ret

En bror sagde: "Herren er god. Jeg mærker en stor interesse for arbejdet. Jeg er ikke kun ivrig efter en lykkerus, men jeg ønsker en alvorlig fornemmelse af dette arbejdes vigtighed.   ret

En søster sagde: "Jeg føler mig svag og uuværdig; jeg ønsker at være stærk og overvinde alle mine karaktermangler. På trods af min svaghed og uværdighed, tror jeg at Jesus elsker mig og vil hjælpe mig til at leve rigtigt."   ret

En ung søster sagde: "Jeg er besluttet på at overvinde mine synder og møde dig på Zions bjerg."   ret

En søster sagde: "Jeg er taknemmelig for privilegiet af dette møde; jeg ønsker at vinde sejr og dele den sikre løn til sidst. Jeg priser min himmelske far for sandhedens lys. Jeg ønsker at vandre ydmygt for Gud, gøre alle pligter.   ret

En søster sagde: "Jeg føler at det er mit privilegium at kræve flere velsignelser fra Herren. Jeg kan og må træde ud i tro til klarere kendskab til sandheden og dybere Guds kærlighed.   ret

En bror sagde: "Dette er det første lejrmøde jeg har deltaget i. Jeg har set hen til dette velsignede privilegium i flere uger, og har været glad ved komme her at mødes med Herrens folk. Jeg føler mig taknemmelig over den velsignelse som blev udgydt over folk.   ret

Jeg har set hen til dette saglige privilegium i flere uger, og har følt stor glæde ved at komme her og mødes med Herrens folk. Jeg er taknemmelig over den velsignelse der er udgydt over dette folk. Jeg ønsker at råbe ære når jeg skal se Herren komme med kraft og majestæt i himlens skyer."   ret

En bror sagde: "Jeg glæder mig til Guds dag at han har ladet mig se sandhedens lys. Det har kun været i en lille tid at jeg har holdt Guds bud. Jeg har ikke et øjeblik betvivlet sandheden."   ret

En søster sagde: "Jeg er taknemmelig over at Gud har sendt sandheden til mig. Jeg har besluttet at vinde sejr ved Guds nåde og få et hjem i riget"   ret

En søster sagde: "Pris Herren! Jeg ønsker at være en sagtmodig efterfølger for min frelser, og vide for mig selv hvordan alle pligter udføres. Jesus elsker mig. Jeg elsker sandheden. Gennem nåden ønsker jeg at overvinde alle mine synder og være rigtig hos Gud, og få livets krone."   ret

En bror sagde: "Jeg er strejfet væk fra min himmelske Fader og ønsker alvorligt at vende tilbage og overvinde mine onde veje."   ret

En søster sagde: Jeg takker Gud for at jeg ser så mange vidner for sandheden. Jeg elsker jer alle. Jeg elsker sandheden. Jeg elsker min himmelske far. Pris hans hellige navn! 'Pris Herren, O min sjæl, og glem ikke alle hans gaver."   ret

En bror sagde: ”Jeg kom til dette møde med forventning om at få en stor velsignelse. Den anden prædiken jeg hørte her følge gjaldt mig. Jeg kunne ikke undgå at få indtryk. Jeg bad til Herren i lunden og fandt lindring. Intet har glædet mig så meget som disse møder. Mine brødres vidnesbyrd har styrket mig. Jeg føler mig lykkelig denne formiddag. Gud har hørt og besvaret mine bønner.”   ret

En søster sagde: ”Jeg er virkelig taknemmelig over sandheden. Det har gjort et stort arbejde for mig.”   ret

En søster sagde: Jeg føler at jeg vil prise Gud, se på Jesus som er vor tros ophavsmand og fuldender. Vi behøver et velsignet, helligt og rensende arbejde i Guds hænder. Dyrebar nøde er altid parat til os, når vi virkelig ønsker at den skal hjælpe os i vort arbejde.”   ret

En bror sagde: ”Nogle gange føler jeg mig næsten modløs, men jeg er overbevist om at hvis jeg går til Gud i tro og beder ham hjælpe mig, vil han ikke afvise. Jeg er denne morgen sikker på Guds Ånd i mit hjerte. Jeg har ikke følt så dybt i årevis. Gode engle er omkring os nu. Medens vi er her ved dette møde, løber strømmen jævnt, men når vi tager hjem, og igen tager vort daglige arbejde op, må vi ro imod strømmen. Vi må tage meget af Guds Ånd og føre den med os og hjælpe den på vor vej. Vi ved at Jesus elsker os og vil assistere os hver dag. Våg og bed. Enhver handling bør udføres med øjnene rettet på Guds ære.   ret

En søster sagde: ”Jeg føler mig meget taknemmelig for privilegiet ved dette møde. Jeg har ikke holdt sabbat længe. Jeg har modtaget lys om sundhedsreformen, som jeg priser Gud for.   ret

En søster sagde: ”Pris Gud denne formiddag for den dyrebare sandhed! Jeg håber at altid være standhaftig, klynge mig til Guds uforanderlige ord. Jeg ønsker at udvikle en hellig karakter, og vejledes af Guds Helligånd. Jeg føler at engle er omkring os. Gud har velsignet os. Jeg elsker at være hos dette dyrebare folk, genopfrisket med dem af nåderegn.”   ret

En bror sagde: ”Jeg kan visselig sige at mit hjerte fryder sig i Gud. Jeg er skrevet op til en god sag. Jeg stoler på min frelser. Tak Gud at han har fået mig til at se sandhedens lys og skønhed. I dag er det Herrens hellige sabbat. Det er klærer Guds ord tydeligt. Jeg ønsker at give verden et strålende eksempel ved at udleve sandheden hver dag.”   ret

En søster sagde: ”Vi er alene i Kilbourn, men vi ønsker at bevogte og udøve en rigtig indflydelse så andre kan få kendskab til os, at vor daglige vandring går i samklang med vor bekendelse.”   ret

En bror sagde: ”Jeg er taknemmelig over Guds godhed; jeg har taget imod en velsignelse på denne lejrgrund. Jeg har ment det var unødvendigt at prøve at komme, men jeg vovede at ikke opgive dennt møje. Nu er jeg opsat på at tjene Herren, og vil våge og bede så jeg må modstå fjendens fristelser.”   ret

En søster sagde: ”Den første prædiken jeg hørte af bror Smith, mærkede jeg at det nu var på tide at vågne op af søvne. Denne første prædiken vækkede mig og gjorde godt for min sjæl. Den anden hørte jeg fra søster White, var fra teksten: ’Hvis I ikke omvendes, og bliver som små børn, skal I ikke komme ind i himmelen.’ Denne prædiken virkede til at gælde mig. Jeg behøvede det, og jeg prøver at forbedre mig efter dets forskrifter, ved at ydmyge mit hjerte for Gud.”   ret

En søster sagde: ”Dette er et saligt privilegium for mig. Jeg har været blandt de ensomme i fjorten år, prøvet at gøre min pligt uden at indblande mig med Guds folk. Jeg har aldrig hørt sandheden blive forkyndt før. Jeg gælder mig over at til sidst have hørt dette salige budskab. Herren har velsignet mig overmådelig. Jeg ønsker at gøre hans vilje, vinde sejr, og til sidst bære det evige livs krone.”   ret

En søster sagde: ”Jeg er virkelig taknemmelig over dette salige privilegium. For et år siden sendte Herren sin dyrebare sandhed til mig. Jeg priser hans navn at jeg nogensinde modtog dette lys. Jeg ønsker at være trofast i alle pligter og modtage lønnen til sidst.”   ret

Endnu en anden søster sagde: ”Jeg er Gud taknemmelig for sandhedens lys og hans tilstedeværelse her. Jeg føler at min visdom er al svaghed, men jeg beder Gud om at gøre min indflydelse sådan at det vil lede andre til sandhedskundskab. Herren har velsignet mig med sin Helligånd, og mit hjerte glæder sig ved løftet om evigt liv.”   ret

En tysk bror sagde: ”Jeg er taknemmelig for dette dyrebare privilegium at mødes med Guds folk. Jeg ønsker at være en ordets gører og ikke kun hører. Jeg føler mig lykkelig i Guds kærlighed og kendskaben tila t Jesus også beder for en uværdig som mig. Hvis jeg skulle bevare min plads, ikke afgive mit vidnesbyrd her, føler jeg at jeg skullle fornægte Kristus, og ikke bruge muligheden til at tale om hans nådegaver mod mig. Min bror kan ikke gøre min pligt for mig. Jeg må anerkende sandheden for min skyld, og Guds godhed til mit bedste. Jeg kan ikke udtrykke mine følelser som nogle kan, men Gud kender mit hjerte og vil acceptere mine ydmyge anstrengelser hvis jeg gør det bedste jeg kan i hans tjeneste. For nogle få år siden mødtes et hundrede sabbatsholdere i Battle Creek. I dag er jeg forbavset over denne sags fremgang. Vi ser en stor skare omkring os gribe fat i sandheden. Jeg ønsker at arbejde for mine landsmænd. Jeg ønsker at gøre noget for denne herlige sag som Gud vil værdsætte og acceptere.”   ret

En søster sagde: ”Jeg glæder mig over at se Guds frelsende Ånd ved dette møde. Jeg er glad for denne anledning. Mit livs sand løber ud. Jeg tænkte at jeg måtte leve til Kristus kom i himlens skyer. Det kan være at jeg stadig lever og kan se den dag; for jeg tror på verdens Frelsers snarlige genkomst. Jeg er erfaret meget slid og smerte og sorger i mit liv, men det salige håb om et fremtidigt liv har støttet mig gennem alle mine trængsler. Ved Guds nåde håber jeg at synge en ny lovprisnings- og befrielsessang over til den anden bred.”   ret

En bror sagde: Mit har i en tid været over denne verdens ting; men jeg føler at dette vil jeg ikke gøre, at jeg derved bringer min chance for evigt liv i fare, og jeg er opsat på at være nidkær for Herrens tjeneste. Jeg priser Gud for den store velsignelse som er blevet givet mig ved dette møde. Jeg føler mig uværdig til et så stort privilegium. Pris Herren for hans nådegave mod mig!”   ret

En anden bror sagde: ”Det er opmuntrende at høre hvad Herren gør for sit folk. Jeg kom ud fra den lidende verden og omfavnede denne dyrebare sandhed, og har aldrig haft grund til at fortryde; for jeg har fundet stor fred og lykke på stien til evigt liv.”   ret

Endnu en anden siger: ”Jeg er Gud taknemmelig for hans mange velsignelser. Jeg prøver at overvinde, så jeg kan møde Guds hellige i hans evige rige.”   ret

Endnu en anden sagde: ”Jeg glæder mig over at se å mange af Guds folk adlyde hans sandhed. Herren ser ned på sine børn og elsker dem. Han bekymrer sig for sit folk og vil skærme dem fra ulykke. Lad os udvirke vor frelse med frygt og bæven, se fremad til den trofastes løn.”   ret

En søster sagde: ”Jeg elsker Gud. Han har gjort store ting for mig. Kristus har gjort mig bekendt med min pligt. For to år siden følte jeg at jeg burde skifte min levemåde og prøve at underlægge mit hårdnakkede hjerte, men jeg ville ikke give efter i adlydelse for sandheden, indtil for et år siden hvor jeg begyndte at leve et kristenliv. De bønner der blev sendt op for min skyld blev besvaret. Tak Gud, at jeg ikke længere skal være hårdnakket. Jeg har i lang tid været en sørgelig anstødssten på min mands vej, men jeg stoler nu på at kunne hjælpe og trøste ham.”   ret

En bror sagde: ”Tak Gud for hans velsignelse som glæder mit hjerte. De gode vidnesbyrd som frembæres her har styrket og opmuntret mig. Pris Gud for hans kærlighed og gunst! For fire år siden begyndte jeg at holde sabbat. Jeg troede på min Frelsers snarlige komme. Jeg ønsker ikke se tilbage med fremad mod evigt liv. Mellem tredive og fyrre år siden begyndte min mor at overholde det fjerde bud, og har holdt det siden den gang og vil bevare det så længe hun lever.”   ret

En søstre sagde: ”Jeg ønsker at overvinde enhver synd i mig selv, og prøve ved min samtale og eksempel at lede syndere til Gud.”   ret

En bror sagde: ”Jeg takker Gud for dette privilegium. Jeg glæder mig i Guds tilgivende nåde. Jeg har bedt til Herren i lunden, og jeg er blevet stærkt velsignet. Jeg har prøvet at tjene Gud i femogtredive år, men jeg har været ryggesløs over for hans ord, og har ikke set sabbaten og ovreholdt den. For at undgå det der ser ondt ud, har jeg holdt søndagen som Herrens dag. Med hensyn til det fjerde buds sabbat tænker jeg sammen med Paulus: ”Altså er loven vel hellig, og budet helligt og retfærdigt og godt.” Jeg begyndte at søge i Guds ord for at se sabbatens beviser for mig selv, ikke for at modsætte sig noget trosdoktrin, men for at samle kendsgerningerne. Som følge af dette alvorlige studium, blev jeg overbevist om sabbatsspørgsmålet, og nu holder jeg Guds Guds bud, og min sjæl er lykkelig. Jeg føler at jeg har vundet en stor sejr, og jeg priser Herren for hans nåde, som har ladet mig se og forstå sandheden.”   ret

afsn nr:1
afsn nr:2
afsn nr:3
afsn nr:4
afsn nr:5
afsn nr:6
afsn nr:7
afsn nr:8
afsn nr:9
afsn nr:10
afsn nr:11
afsn nr:12
afsn nr:13
afsn nr:14
afsn nr:15
afsn nr:16
afsn nr:17
afsn nr:18
afsn nr:19
afsn nr:20
afsn nr:21
afsn nr:22
afsn nr:23
afsn nr:24
afsn nr:25
afsn nr:26
afsn nr:27
afsn nr:28
afsn nr:29
afsn nr:30
afsn nr:31
afsn nr:32
afsn nr:33
afsn nr:34
afsn nr:35
afsn nr:36
afsn nr:37
afsn nr:38
afsn nr:39
afsn nr:40
afsn nr:41
afsn nr:42
afsn nr:43