Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 13. juni 1912

Det bør altid være tydeligt at vi er reformatorer, men ikke blinde fanatikere. Når vore medarbejdere går ind på en ny mark. Bør de søge at blive bekendt med præsterne fra forskellige menigheder på det sted. Meget er gået tabt ved at forsømme dette. Hvis vore prædikanter selv viser sig som venlige os omgængelige, og handler ikke som om de skammede sig ved det budskab de frembærer. Dette vil det have en fremragende effekt, og de giver disse præster og deres menigheder et godt indtryk om sandheden. Under alle omstændigheder er det rigtigt at give dem en chance til at være venlige og imødekommende om de vil.   ret

Vort medarbejdere bør være meget forsigtige med at give indtrykket at de er ulve der bryder ind for at tage (144) fårene, men bør lade prædikanterne forstå at deres position og formål med deres mission er at kalde folks opmærksomhed til sandhederne i Guds ord. Der er mange af disse, som er gode mod alle kristne. Her er en fælles grund, hvorpå vi kan møde folk fra andre trosretninger; og ved at blive kendt med dem bør vi dvæle meget ved emner hvori alle nærer en interesse, og som ikke leder direkte til eller udpeger uoverensstemmelser.   ret

Kristus drager Sine tilhøreres hjerter til Sig ved at vise Sin kærlighed, og udfolder Han lidt efter lidt, efter hvad de er i stand til at bære, rigets store sandheder. Vi må også lære at tilpasse vort arbejde til folkets tilstand – vi må møde mennesker hvor de er. Medens kravene til Guds lov bringes til verden, bør vi aldrig glemme (485) den kærlighed, - Kristi kærlighed – er den eneste kraft som kan blødgøre hjerterne og lede til lydighed.   ret

Alle de store sandheder i skriften centrer sig om Kristus; og forstås de rigtigt, fører de alle til Ham. Lad Kristus fremstilles som alfa og omega, begyndelsen og enden af den store genløsningsplan. Bring folk emner som vil styrke deres tillid til Gud, og Hans ord, og led dem til at selv ransage dens lære. Og idet de går frem, skridt for skridt, i bibelstudiet, vil de være bedre til at påskønne skønheden og harmonien i dens dyrebare sandheder.   ret

afsn nr:1evangelisering s 143
afsn nr:2evangelisering s 143
afsn nr:3evangelisering s. 484
afsn nr:4evangelisering s. 485