Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 15. juni 1905

Jeg er glad for at høre de musikinstrumenter som du har. Gud ønsker at vi skal bruge dem. Han ønsker at vi skal prise ham, med hjerte, sjæl og stemme, (504) ophøje Hans navn over for verde   ret

Dem som, frem for alt andet, lægger sig i Guds hænder, for at være og gøre alt det som han vil have dem til, vil se Kongen i Sin skønhed. De vil beskue Hans uforlignelige ynde, og idet de berør deres guldharper, vil de fylde himlen med rig musik og med Lammets sang.   ret

Kristus kunne ikke være kommet til jorden med den herlighed Han havde i den himmelske afdeling. Syndige mennesker kunne ikke have båret synet. Han slørede Hans guddommelighed med ydmygelsens klædebon, men Han adskilte sig ikke fra Hans guddommelighed. En guddommelig og menneskelig frelser, Han kom for at stå i spidsen for den faldne slægt/race, for at være med i deres erfaringer fra barndom til voksen.   ret

Gud give, at vi måtte være lysvågne over for dette store onde. Måtte han hjælpe os til at arbejde af al kraft på at redde mænd, kvinder og børn fra fjendens forsøg på at besnære dem. De, der nyder spiritus og tobak, kan vi ikke optage i menigheden. Vi kan ikke lade dem komme ind. Men vi kan prøve på at hjælpe dem til at vinde sejr. Vi kan fortælle dem, at både de selv og deres familier vil blive lykkeligere, hvis de aflægger disse dårlige vaner. De, hvis hjerte er fyldt med Guds Ånd, vil ikke have behov for stimulanser. .....   ret

afsn nr:evangelisering 503
afsn nr:evangelisering 503
afsn nr:EGW bibelkommentaren bind 5 side 1128
afsn nr:16Helse og livsstil 163