Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 28. juni 1892

Men hvis kærlighed til verden, hvis selvagtelse eller nogen besmittende tanker eller handlinger får sejren over os, skal vi da miste tilliden til Jesus eller til os selv? Er det, fordi Jesus svigtede os og ikke gav os sin nåde? Nej, det er, fordi vi ikke gjorde, som Herren har fortalt os, vi skal gøre. Våg og bed, “Bed til enhver tid,” “Bed uden ophør.” Hvordan kan din sjæl være rask, når du udelukker dig selv fra bøn og ikke har nogen forbindelse med Kristus, kilden til alt åndeligt lys og liv og åndelig kraft? Vi må have en vedvarende forbindelse med Kristus, for han er den, der opretholder os. Han er brødet, som kom ned fra himmelen. Så lad os være gørere af hans ord, og vi skal have åndeligt liv og åndelig kraft. Vi må ofte stille os selv frem for Gud som ansøgere, for bøn bringer straks sjælen i kontakt med Gud gennem Jesus Kristus. Han er vejen, sandheden og livet. Hvis en kristen svigter, så er det, fordi han ikke adlyder sin Anførers ordrer. Han var ikke opmærksom, han er ikke Kristuslig. Det vil volde sjælen ulykke at forsømme bøn, for du vil føres til ligegyldigt at give efter for fristelse. Men hvis du giver efter, så må du ikke miste din tillid til Gud; mist tilliden til dig selv og træng nærmere til Kristi side.   ret

afsn nr:Sabbatsskolelektier, Lys i mørke, 2.kv 2010. s. 19