Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 28. juli 1896

I denne tid er er brug for velafbalancerede sindelag og sunde kristne. Mange af dem der bekender Kristus har en sygelig erfaring. De kan ikke bære noget ugunstigt. De mister hjertet, hvis de på nogen måde tror at de er ringe eller skadede, hvis deres brødre ikke har været lige så ømme over for dem, som de mener de burde være. Den Store Læge vil, med sin uendelig dygtighed, helbrede dem til (50) sund moralsk helse; men patienten nægter at efterkomme den forskrift Han giver. Disse personer kan bruge Guds Ord til deres sag for en kort tid, men de bliver ikke Ordets gørere. De kommer hurtigt under den indflydelse, som passer til deres naturlige smag, og modvirker alt de har vundet.   ret

Meget siges i Brevene om at være sund i troen. Dette burde lære os forsigtighed. Vi må ikke væve vore egne tilbøjeligheder og stærke karaktertræk ind i vor erfaring. Dette vil give en forkert fremstilling af sandhedens dyrebare, ophøjende og forædlende principper og lede andre på vildspor. En sund tro indbefatter mere end vi ser. Det betyder at rette alle de fejl der er i vore tanker og handler, så vi ikke fordærver Guds Ord.   ret

Gud kræver oplæring af mentale evner. De behøver at være så dannede (102) at vi kan, om nødvendigt, sætte sandheden for den højeste jordiske kræft til Guds ære. Hver dag er der brug for Guds omvendende kraft på hjerte og karakter. Enhver som hævder at være et Guds barn må føre selvdisciplin; for på den måde vil sindet og viljen underkastes Guds vilje. En fast disciplin i Herrens sag vil udrette mere end veltalenhed og de mest strålende talenter. Et almindeligt sindelag som er veltrænet, vil udrette mere og et højere arbejde end de mest uddannede menneskesind og de største talenter, som ikke har selvkontrol.   ret

afsn nr:sind karakter personlighed 49
afsn nr:sind karakter personlighed 49
afsn nr:Sind karakter personlighed 101