Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 8. august 1907

Lad ingen føle at han ikke gør fejl selvom han er teoretisk funderet på den nærværende sandhed. Men gøres der fejltagelser, så vær parat til at rette dem. Og lad os undgå alt lignende, der skaber uenighed og strid; for der er en himmel foran os, og der vil ikke være stridigheder blandt dens beboere.   ret

Enhver er ansvarlig overfor Gud, for sin brug af mulighederne. Han er ansvarlig for daglig at vokse i nåde. Lad ingen føle, selv om han teoretisk kan stadfæstes deri, at han ikke fejler. Men hvis der begåes fejl, vær da klar til at rette dem. Og lad os undgå alt det der kan skabe uoverensstemmelser og strid, for der er en Himmel forude, og der hersker ikke strid blandt dens beboere.   ret

..... Vi skal hilse de genløstes hellige familie velkommen og høre Kristus sige: "Kom hid, min Faders velsignede! arv det rige, som har været jer beredt, fra verdens grundvold blev lagt." Vi skal slå vore guldharper og Himmelen vil genlyde af herlig musik. Vi skal lægge vore skinnende kroner ned for hans fødder og give ham ære, som sejrede for os.   ret

Der er måske noget her, som vi ikke forstår. Der kan være noget i Bibelen, som forekommer os mærkeligt, fordi det overgår vor begrænsede fatteevne. Men når Frelseren leder os langs livets Bod, vil han forklare os det, som vi ikke før havde rigtig forstået.   ret

afsn nr:18Sind karakter personlighed 503
afsn nr:14Herren kommer 1105
afsn nr:16Herren kommer 1105
afsn nr:17Herren kommer 1105