Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Review and Herald d. 1. oktober 1908

Mange er åndelig svage, fordi de ser på sig selv i stedet for på Kristus. Idet de ser på sig selv og kan opdager uværlighed og det, som gør dem mismodige, glemmer de, at Gud står rede til at gøre dem til en velsignelse for andre og der er engle som venter på at samarbejde med dem.   ret

Kristus er den store kilde, som vi altid kan hente kraft og styrke fra. Hvorfor skal vi så vende os bort fra hans fuldkommenhed for at betrakte og beklage vor svaghed? Hvorfor glemmer vi, at han står rede til at hjælpe os i enhver nødens stund? Vi vanærer ham ved at tale om Uduelighed. Lad os, i Stedet for at se på os selv, stadig betragte Jesus, daglig blive mere og mere lig ham mere og mere i Stand til at tale om ham, bedre beredt til at benytte os af hans Godhed og Hjælp og modtage de Velsignelser, han tilbyder os. Når vi således lever i Forening med ham, vokser vi os stærke i hans Styrke, og vi bliver til Hjælp og Velsignelse for vore Omgielser.   ret

Kristus har gjort alt, hvad der behøves, for at vi kan blive stærke. Han har givet os sin Helligånd, hvis Gerning det er at minde os om alle de Løfter, Kristus har givet, for at vi må have Fred og den søde Følelse af Tilgivelse. Dersom vi bare vil holde vore Øjne fæstede på Frelseren og stole på hans Magt, vil vi blive fyldt med en Følelse af Tryghed; thi Kristi Retfærdighed vil blive vor Retfærdighed.   ret

Hvis vi bare vilde gøre som Herren ønsker, vilde vore Hjerter blive som hellige Harper, på hvilke hver en Streng vilde klinge med Pris og Tak til vor Forløser, hvem Gud sendte herned for at bære Verdens Synd. Da vi nu er blevet gjort retfærdige af tro, har vi fred med Gud ved vor Herre Jesus Kristus. Ved ham har vi i troen fået adgang til den nåde, som vi står i, og vi er stolte af håbet om Guds herlighed. Og ikke alene det; vi er også stolte af vore trængsler, fordi vi ved, at trængslen skaber udholdenhed, udholdenheden fasthed, og fastheden håb. Og det håb gør ikke til skamme, for Guds kærlighed er udgydt i vore hjerter ved Helligånden, som er givet os. Rom 5,1-5.   ret

Når Fristelser plager dig, hvad de sikkert vil gøre, når du er omgivet af Bekymring og Forvirring, når du nedbøjet og mismodig er lige ved at fortvivle, så løft Blikket op ja, se med Troens Øjne hen til det Sted hvor du sidst så Lyset og Mørket, som trænger sig ind på dig, vil sprede sig ved hans Herligheds klare Lys. Når Synd kæmper om Herredømmet i din Sjæl og trykker din Samvittighed når Vantroens Skyer formørker Sindet, gå da til Frelseren. Hans Nåde er tilstrækkelig til at få Bugt med Synden. Han vil tilgive os og fylde os med Glæden i Gud.   ret

Ser vi på os selv, ser vi kun svaghed og vi glemmer Guds hensigt med os. Vi glemmer at han vuderede os så højt at han gav Kristus i døden for os. Hvorledes kan vi efter alt det der er blevet gjort for os, skuffe Kristusved at unlade at leve det liv, som han har gjort det muligt for os at leve? Lad os ikke længere tale om vor Uduelighed og Mangel på Kraft. Lad os, forglemmende hvad der ligger bag os, jage fremad på Løbebanen mod Himmelen. Lad os ikke forsømme nogen Anledning, som hvis den benyttes ret kan gøre os mere nyttige i Guds Tjeneste. Da skal Hellighed lig Tråde af Guld blive indvævet i vore Liv, og Englene, der ser vor Helligelse vil gentage Løftet: En Mand gør jeg sjældnere end Guld og et Menneske end Ofirs Guld. Hele Himmelen glæder sig, når svage, fejlende menneskelige Væsener overgiver sig til Jesus og lever hans Liv.   ret

afsn nr:1Evangeliets sendebud 307/12
afsn nr:2Evangeliets sendebud 307/12... Budskaber til de unge 56
afsn nr:3Evangeliets sendebud 307/12... Budskaber til de unge 56
afsn nr:4Evangeliets sendebud 307/12... Budskaber til de unge 56
afsn nr:5Evangeliets sendebud 307/12... Budskaber til de unge 56
afsn nr:6Evangeliets sendebud 307/12... Budskaber til de unge 56