Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

The Signs of the Times d. 9. februar 1891

Måske lever vi ikke, når Kristus kommer med kraft og megen herlighed, for vi er alle underkastet døden når som helst, men hvis vi er retfærdige, i harmoni med Guds lov, vil vi besvare den stemme, der vil kalde Guds folk frem af deres grave, og vil komme frem for at modtage udødelighed. Det er kun de velsignede og hellige, der vil være klar til den første opstandelse; for når Kristus kommer, vil han ikke forandre karakteren.   ret

Vi ser frem i forventning om det salige håb og den store Guds og vor Frelsers Jesu Kristi herlige tilsynekomst. Vi vil måske ikke være i live, når Kristus kommer med kraft og megen herlighed, for alle er underlagt døden på et hvilket som helst tidspunkt, men hvis vi er retfærdige, i harmoni med Guds lov, vil vi reagere på den røst, der vil kalde Guds folk frem af deres grave, og vil komme frem for at modtage udødelighed. Det er kun de salige og hellige, der vil være rede til den første opstandelse; for når Kristus kommer, vil han ikke forvandle karakteren. Den forvandling, der vil finde sted, er den forvandling, som Paulus talte om, når han siger: “I et nu, i et øjeblik, når den sidste basun lyder; thi basunen skal lyde, og de døde skal opstå uforkrænkelige, og da skal vi forvandles. Thi dette forkrænkelige må iføre sig uforkrænkelighed, og dette dødelige iføre sig udødelighed.” Guds ord erklærer, at vi må være dadelfrie, uden plet eller rynke eller noget sådant. Nu skal vi lære lydighed, underkastelse til den guddommelige vilje, så Gud kan virke i os både at ville og at virke, for at hans gode vilje kan ske, og for at vi må arbejde på vor egen frelse med frygt og bæven.   ret

Jesu religion er den eneste ægte religion, og den skal vi besidde, koste hvad det vil, men vi må ikke øsnke noget af den billige forfalskning af en religion, som ahr ry for at leve og er død. Vi bør søge efter Guds forvandlende kraft i vore hjerter. Vi bør forsage synden,f ordi den er en forseelse mod Gud, overtrædelsen af hans lov, og vende os mod Kristus for at elske og følge ham, så han ikke skal skamme sig over at kalde os brødre.   ret

afsn nr:Sabbatsskolelektier, Lys i mørke, 4.kv 1999. s. 45
afsn nr:Sabbatsskolelektier, Lys i mørke, 2.kv 2007. s. 76
afsn nr:Bibelstudier 1. Kv. 2013 s 38