Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

The Signs of the Times d. 22. august 1906

Den vej, vi rejser på, er smal, og vi er nødt til at udvise selvfornægtelse og villighed til at bringe personlige ofre, men Gud har ikke ladt os i stikken. Han har fyldt sit Ord med vidunderlige løfter for at styrke og opmuntre sine børn. I disse løfter lætter han på sløret til evigheden og lader os skimte den overvældende og evige herlighed, der venter den, der sejrer.   ret

Vi kan få trøst, opmuntring og støtte i alle livets forhold. Lad os glæde os over Guds kærlighed. Lad os prise ham, som har givet så rige løfter. Lad disse løfter skabe fuldkommen fred i vore hjerter. Hans hånd fører os. Vore hjerter kan uophørligt fyldes med den fred, som overgår al forstand - den fred som Jesus giver: Lad os gøre løfterne i Guds Ord til vore egne. Når vi udsættes for modgang og prøvelser vil disse være søde kilder til med himmelsk trøst.   ret

Hvor kunne vi bringe meget glæde ind i vores liv herned, hvis vi blot ville gøre disse løfter til vore egne. Når vi taler om de boliger, som Kristus gør rede for os, glemmer vi de små ærgrelser, vi møder i hverdagen. Vi har lov til at synge Zions sange allerede nu, vende blikket mod lyset og bringe håb ind i vore egne og andres hjerter. Gud ønsker, at vi skal tage imod hans løfter, så vi kan blive styrket og forfrisket. Lad os flytte blikket fra forbandelsen og fæste det på nåde, som gives så gavmildt   ret

afsn nr:1Bibelstudier 3. Kv. 1998 s. 97
afsn nr:2Bibelstudier 3. Kv. 1998 s. 102
afsn nr:3Bibelstudier 3. Kv. 1998 s. 102