Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

The Signs of the Times d. 15. november 1899

Verden så Gud afbildet i Kristi renhed og godgørenhed; men på grund af dens lastefuldhed og mørke genkendte den ham ikke som Guds Søn. "Ordet blev kød og tog bolig iblandt os, og vi så hans herlighed, en herlighed, som den enbårne Søn har den fra Faderen, fuld af nåde og sandhed." Han var "det sande lys, som oplyser hvert menneske, som kommer til verden. Han var i verden, og verden er blevet til ved ham, og verden kendte ham ikke." Til trods for overvældende bevis udviste mennesker vantro, som kun Satan kunne indgyde.   ret

Nogle finder det mærkeligt, at vor frelse er afhængigt af en fuldstændig lydighed mod Guds lov. Men Herren kunne ikke gøre noget mere grusomt end at frelse et menneske, som gør oprør imod hans lov. Intet menneske kan blive frelst, med mindre han bøjer sig for Kristi lov. Frelse betyder en fuldstændig overgivelse af ånd, sjæl og legeme. Fordi der i vor natur er oprørske elementer, tager vore lidenskaber ofte overhånd. Synderens eneste håb er at holde op med at synde.Da er hans vilje i harmoni med Kristi vilje, og hans sjæl bragt i overensstemmelse med Gud. Den, som melder sig under Kristi banner, må i alle ting underkaste sig hans vilje. Ubetinget lydighed er betingelsen for frelse. Guds lov må adlydes i alle enkeltheder. Vor frelse afhænger af, at vi gør hans lov til vor, hans tro til vort mønster, hans ære til vort højeste mål.At bevare os selv i Guds kærlighed, at være bundet i lydighed til hans bud det er at være fri i Kristus.   ret

Idet Satan jager mennesker fra den ene fristelse ud i den anden, forhindrer han dem i at tænke over disse ting. Et menneske kan afvise fjenden på et punkt og føle sig sikker, men den onde fjende har et nyt baghold parat. Han følger os overalt og benytter alle forhold i vort liv til at få os til at betragte ham med velvilje; han spiller et spil om sjælen.   ret

afsn nr:Sabbatsskolelektier Lys i mørke 4. Kv 2011 side 35
afsn nr:
afsn nr: