Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

The Signs of the Times d. 22. november 1899

Fjenden ved, at hvis kirken kan kontrolleres af den verdslige lovgivning hvis den kan bringes til at forene sig med verden godkender den i virkeligheden ham som sin Herre. Så vil menneskeskabte påbud modarbejde Himmelens principper. Under Satans ledelse vil mennesker afskaffe Guds hellige og retfærdige bestemmelser angående den sabbat, hvis helligholdelse skal være et tegn mellem Gud og hans folk i al evighed.   ret

Fjenden virker i den religiøse verden for at forlede mennesker til, at Guds lov kan tilsidesættes. Han har lang erfaring i dette arbejde han begyndte med vore første forældre, da han fik dem til at tvivle på Gud. Kunne han komme imellem dem og Gud, var han sikker på at vinde. Udsigten til at blive guder, der kendte forskel på godt og ondt, tiltalte Adam og Eva, og de gav efter for fristelsen. Mennesker tror, at de opnår meget ved at kende godt og ondt; men de fatter ikke Satans hensigt. De forstår ikke, at de bliver fanget i hans garn, når de piller ved Guds lov. Fjenden ved, at hvis kirken bliver underkastet politiske love, hvis den kan bringes til at forene sig med verden, anerkender den i realiteten ham som sit overhovede. Og så vil menneskeskabte love arbejde i modstrid med Himmelens regering. Under Satans ledelse vil mennesker afskaffe Guds hellige lov vedrørende sabbatten, hvis helligholdelse skal være et evigt tegn mellem Gud og hans folk.   ret

Satan har haft fremgang i den kristne verden. Han har helt efter sit ønske skabt en tingenes orden, som afskaffer Guds lov. Ved sit bedrageriske virke har han i den såkaldt kristne verden opnået det, han prøvede på at opnå i Himmelen en afskaffelse af Jehovas love. Gennem romersk magt har han arbejdet for at afskaffe Guds mindesmærke og oprette sit eget for at skille Gud fra hans folk. Den protestantiske verden af i dag bliver fremmedgjort for Gud ved at antage den falske sabbat. Der findes ikke et eneste holdepunkt i Guds ord for at gøre dette. Og alligevel hævdes det nidkært, at Guds mindesmærke over skabelsen skal foragtes og trædes under fod og den første dag i ugen indtage dens plads.   ret

Intet kan såre Gud dybere end det at foragte hans hellige dag og indstifte en falsk sabbat, som ikke har nogen form for hellighed. Gud gav sabbatten til verden, for at den skulle sættes til side til hans navns ære. "Sabbatten er et tegn mellem mig og jer fra slægt til slægt, for at I skal kende, at jeg Herren er den, der helliger jer .. Israelitterne skal holde sabbatten, så de fejrer sabbatten fra slægt til slægt som en evig gyldig pagt." (2Mos 31,16)   ret

Og hvem er Israel? Helligånden erklærer gennem Paulus: "Hvis I hører Kristus til, er I Abrahams sæd." Enhver, som gennem Kristus er blevet indlemmet i det sande Israel, er forpligtet til at holde sabbat.   ret

Den, som ikke respekterer et ligefremt "således siger Herren", frasiger sig sin troskab mod Gud og sætter menneskelige befalinger i stedet for hans bud. Ved således at gøre oprør mod Gud stiller mennesker sig, hvor de ikke kan få det mærke eller tegn, som skal vise verden, hvem der er Guds sande efterfølgere. Ingen, der har fået lyset og lukker øjne og øren for et tydeligt "således siger Herren", vil blive retfærdiggjort. For de kæmper imod Gud, og deres brøde vil blive åbenbaret.   ret

afsn nr:
afsn nr:
afsn nr:
afsn nr:
afsn nr:
afsn nr: