Dette er hele artiklen. Alle afsnit er med. De er i ordnet rækkefølge. - Ren side - Tilbage

The Southern Watchman d. 29. maj 1902

Forberedelse til at sælge "Kristi lignelser"

“Elmshaven.” Sanatoriet,
2.maj, 1902.
De som går ind i dette arbejde må først give sig selv uforbeholdent til Gud. De bør placere sig selv der hvor de kan lære af Kristus og følge hans eksempel. Han har indbudt dem: "Kom hid til mig alle I som bærer på tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. Tag mit åg på jer og lær af mig; for jeg er sagtmodig og ydmyg af hjerte, og I skal finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er nemt og min byrde er let." Mattæus 11,28-30. Der er hvervet engle til at gå frem med dem som tager dette arbejde op i sand ydmyghed.   ret

Vi skal bede uden ophør, og vi skal efterleve vore bønner. Troen vil vokse ved anvendelse. Lad dem som kolporterer "Kristi lignelser" lære de lektier der undervises i, i den bog de arbejder med.   ret

Herren tildeler ethvert menneske en egnelse til arbejdet, til ham der vil samarbejde med guddommelig kraft. Hvis medarbejderen vil bede for og tro og stole på Helligånden, vil hans kraft udgydes over ham i stærke himmelske strømme. Han vil drikke i bogens ånd, og vil lægge hele sin sjæl i at bringe værket frem for folk. Hans styrke, hans mod, hans succes, vil bero på hvor meget sandheden, som vises i bogen, indvæves i hans egen erfaring og udvikles i hans karakter. Bed oh bed for en dybere erfaring. Drik dybt af frelsens vande. Lær af Kristus. Hav tro på hans kraft til at hjælpe og frelse dig.   ret

Tro er sjælens livsblod. Dens tilstedeværelse varmer, giver sundhed, pålidelighed og sund dømmekraft. Dens livskraft udøver en kraftfuld gennemgribende og ubevidst indflydelse. Kristi liv i sjælen er som en vandkilde der udspringer til evigt liv. Det leder til stadig dannelse af himmelske nådegaver og til en venlig underdanighed i ting for Herren.   ret

Du er måske ikke i stand til at være så veltalende for dem du ønsker at hjælpe; men hvis du taler beskedent, skjuler selvet i Kristus, vil dine ord styres af Helligånden, og Kristus, med hvem du samarbejder, vil indprente hjertet.   ret

Med al den selvfornægtelse de forlanges af os i dette arbejde, blandt de ubehagelige ting der sker, skal vi tænke på at vi bærer åg sammen med Kristus, har del i hans venlighed, overbærenhed og selvfornægtelse. Denne ånd vil åbne vejen op for os, og bringe os succes, fordi Kristus er vor anbefaling over for folk.   ret

afsn nr:1
afsn nr:2
afsn nr:3
afsn nr:4
afsn nr:5
afsn nr:6