Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 17. februar 1898

Evighedens kolossale dimensioner kræver mere af os end en fantasifuld religion. En pompøs gudstjeneste og højkirkelige ceremonier er ikke et lys for verden, og dog mener mange, at det at se på og beundre sandheden, på samme måde som man beundrer et smukt billede eller en yndig blomst, uden at man giver den indpas i sjælens inderste helligdom, er alt, hvad der kræves af den, der dyrker Gud.....   ret

Vi vil være frelst for evigt, når vi går gennem portene ind i staden. Da kan vi juble over, at vi er frelst, frelst for evigt. Men indtil da må vi lægge os apostelens formaning på sinde: ""Så lad os ængsteligt våge over, at ingen af jer .skal få den tanke, at han er kommen for sent."" Hebr 4,1. At Israels børn havde kendskab til Kanaan, at de sang Kanaans sange og så, frem til at indtage dette land, bragte dem ikke ind i det forjættede lands vingårde og olivenlunde. De kunne kun gøre det til deres ejendom ved at udføre et arbejde, ved at opfylde betingelserne, ved at udvise levende tro på Gud, ved at tilegne sig Guds løfter....."   ret

Kristus er troens begynder og fuldender, og når vi overgiver os i hans hænder, vil vi stadig vokse i nåde og kundskab om vor Herre og Frelser. Vi vil gøre fremskridt, indtil vi som mænd og kvinder har nået det mål af vækst, da vi kan rumme Kristi fylde. Troen er virksom ved kærlighed, løfter sjælen og uddriver kærlighed til synd, der leder til oprør imod og overtrædelse af Guds lov.. Ved Helligåndens virken forvandles karakteren, og menneskets sind og vilje bliver bragt i samklang med den guddommelige vilje; dette er overensstemmelse med den guddommelige retfærdigheds standard. Til dem, der er blevet forvandlet således, vil Kristus sige: ""Salige er de, som tvætter deres klæder, for at de kan få adgang til livets træ og gennem portene gå ind i staden."" Åb 22,14."   ret

afsn nr:1AJMKH 0605
afsn nr:2AJMKH 0605
afsn nr:3AJMKH 0605