Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 14. august 1906

Ethvert talent, som kan øve nogen indflydelse, bør opmuntres på en hellig måde, så at det kan blive brugt i den hensigt at vinde sjæle for Kristus. Unge mænd og unge kvinder må ikke tro, at deres sport, deres aftenselskaber og musikalske underholdninger, sådan som de i almindelighed udfolder sig, er antagelige for Kristus.   ret

Jeg har atter og atter fået lys angående denne sag, nemlig at alle vore sammenkomster burde præges af en afgjort religiøs indflydelse. Dersom vore unge ville samles for at læse og forstå skriften og bede: hvad skal jeg gøre, for at jeg må erholde evigt liv? Og så tilsammen overgive sig helt til sandheden, ville Herren lade sin velsignelse strømme ind i deres hjerter.   ret

O, at ethvert menighedsmedlem, enhver arbejder i vore institutioner, måtte forstå, at dette liv er en skole, i hvilken vi bereder os til eksamen over for himlens Gud, som vil prøve vor renhed, vor tankes nobelhed og vor handlings uegennytte. Ethvert ord og enhver handling og enhver tanke er nedskrevet i himmelens rapportbøger...   ret

Det er gennem sandhedens kraft og påvirkning at vi skal helliggøres og blive ophøjet til den sande værdigheds standard, der er sat for os i ordet. Vi kan kun lære Herrens vej at kende ved at vise den mest omhyggelige lydighed mod hans ord. Studer ordet.   ret

Kære unge! Hold op med at læse magasiner med historier. Læg enhver novelle bort.. . . Det ville være godt om vi kunde rense vort hus for alle blade med den slags historier og alle tryksager, med billeder, som forhåner det hellige sådant som har sin oprindelse fra satans redskaber. De unge bør ikke forgifte deres sind med sådanne ting. Hvad har strå med kærne at gøre? Må enhver, som gør fordring på at være en Kristi efterfølger, kun læse det som er sandt, og som har evighedsværdi.   ret

Vi bør berede os for udførelsen af meget alvorlige pligter. Der er en verden, som skal frelses.. . . I betragtning af det store arbejde, der skal udføres, hvorledes kan da nogen tillade sig at bortkaste den dyrebare tid og de af Gud givne midler ved at gøre disse ting, som ikke er til hans eget gode, ej heller til ære for Gud?   ret

afsn nr:1Btu 236
afsn nr:2Btu 237
afsn nr:3Btu 237
afsn nr:4Btu 237
afsn nr:5Btu 170
afsn nr:6Btu 170