Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 06. september 1894

Vor kraft består ikke i, om vi har talenter i form af uddannelse og penge; heller ikke i vor popularitet hos andre; den består i opofrelse af os selv og villig lydighed mod Jesus Kristus. De, som virkelig overgiver alt til ham, vil få en vægtig indflydelse og vil få andre med sig, fordi de vandrer i lyset. Forstandsevner vil vise sig virkningsløse, og pengemidler betyder kun lidt overfor Gud; men hjertets magt, gennemført gudfrygtighed og ydmyg troskab vil bevirke en indflydelse, som er uimodståelig.   ret

Den, som vil efterfølge Kristus må vise samme selvfornægtelse og opofrelse som han.. . . Netop der, hvor den bibelkristne samvittighed advarer ham om at lade være med noget, om at fornægte sig selv og om at standse, netop det går verdensbarnet over stregen for at følge sine selviske tilbøjeligheder. På den ene side af stregen står Jesu Kristi selvfornægtende discipel, og på den anden side det nydelsessyge verdensmenneske, der lefler for moden, optræder letfærdigt og forkæler sig selv med utilladelige fornøjelser. En kristen kan ikke overskride denne streg. Det sømmer sig ikke for ham.   ret

Hvilken dyrebar forsikring rummer ikke denne forjættelse! Kunne der fremstilles et større overtalelsesmiddel for os end at blive Guds sønner og døtre? Hvem vil iføre sig den fulde rustning? Hvem vil indskrive sig under Immanuels blodplettede banner?. . . Hvert eneste kæmpende og fristet Guds barn kan opnå guddommelig oplysning for ikke at behøve at falde i striden mod mørkets magter, men vinde sejr i hver kamp.   ret

afsn nr:GSOD 0817
afsn nr:GSOD 1012
afsn nr:GSOD 1228