Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 13. september 1894

Alle vore talenter tid, evner og indflydelse blev givet os af Gud og skal gives tilbage til ham i villig tjeneste. Den store hensigt med livet, som Gud har skænket os, er ikke at sikre timelige fordele, men at opnå de evige goder i Himmeriget. Herren har købt alt, hvad vi er og har, med Kristi dyrebare blod, og den værste slags bedrag, der kan tænkes, er at berøve ham det, der tilhører ham.   ret

Troen på Jesus Kristus betyder fremskridt; det vil sige stadig at nå højere op mod et helligere og højere mål. En kristen, hvis hjerte er blevet betaget af skønheden i Frelserens egenskaber, skal praktisere det, han har lært i Kristi skole. Vi skal være flinke elever i Kristi skole og villigt lære det, som han fra dag til dag underviser os i.   ret

Stil dig selv det spørgsmål: ""Hvilken betydning har mit liv for Gud og for mine medmennesker?"" Der er ingen, som lever for sig selv. Intet liv leves neutralt. Vor forståelse af livet kan være påvirket af al retfærdigheds fjende, så at vi ikke fatter, hvor overordentlig betydningsfuldt det er, men. . . vi kan ikke unddrage os vort ansvar og leve uden at tage hensyn til det fremtidige evige liv og alligevel gøre vor pligt over for Gud og vore medmennesker. Den enkelte person er en del af hele menneskeheden, og ethvert menneske udøver en vidtrækkende indflydelse. Vi kan ikke opfylde de forpligtelser, der påhviler os, i vor egen styrke. Vi må have guddommelig hjælp til at bære vort ansvar, så at vor indflydelse kan. . . samle med Kristus."   ret

Når du opsender dine bønner til Herren, burde det være i ydmyghed, uden at prale med dine store resultater, men med virkelig sjælehunger efter Guds velsignelse. Vi må komme i tro, hvis Herren skal høre og besvare vore bønner; thi ""alt det, som ikke udspringer af tro, er synd."" Den ægte tro er den tro, som virker ved kærlighed og lutrer sjælen. En levende tro vil være en virksom tro. Hvis vi gik ind i en have og opdagede, at der ikke var nogen saft i planterne, intet tegn til liv i stænglerne, ingen bristende knopper eller udsprungne blomster, ville vi sige: ""Planterne er døde. Ryk dem op med rode; thi de vansirer bedene."" Sådan er det med dem, der siger, de er kristne, men ikke har noget åndeligt liv. Hvis der ikke er tegn på åndelig kraft, hvis Herrens bud ikke efterleves, så er det øjensynligt, at man ikke er blevet i Kristus, det levende vintræ."   ret

afsn nr:AJMKH 0325
afsn nr:GSOD 0324
afsn nr:AJMKH 0325
afsn nr:GSOD 0305