Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 22. september 1892

Trældommens ånd fostres ved at søge at leve lovmæssigt korrekt, gennem stræber efter at opfylde lovens krav ved ege kraft. Der er kun håb for os, når vi kommer under dens pagt, som Gud svor med Abraham hvilket betyder en nådespagt ved tro på Jesus Kristus. Evangeliet, som blev forkyndt for Abraham hvorved han fik håb, var det samme evangelium som forkyndes for os i dag, hvorved vi har håb. Abraham så hen til Jesus, som begynder og fuldender troen også for os.   ret

Vi må have adgang til Gud gennem fortrinene i Kristi navn, og Gud indbyder os til at bringe Ham vore prøvelser og fristelser; for Han forstår dem alle. Han vil ikke at vi skal udgyde vore smerte overfor mennesker. Gennem Kristi blod kan vi komme til nådens krone, og finde nåde til at hjælpe i nødens stund. Vi må komme med forsikring, og sige: "Min accept er hos den Elskede." "For gennem ham har vi begge adgang ved Ånden til Faderen." "I hvem vi har frimodighed og adgang med troens tillid til ham." Ligesom en jordisk forældre opmuntrer sit barn til at komme til sig til enhver tid, ligeledes opmuntrer Herren os til at lægge vore mangler og forviklinger frem for Ham, vor taknemmelighed og kærlighed. Ethvert løfte er sikkert. Jesus er vor Sikkerhed og Mellemmand, og har lagt enhver ressource til vor disposition, så vi må have en fuldkommen karakter. Kristi blod i den altid-blivende virkekraft er vort eneste håb; for gennem Hans fortjenester alene kan vi få tilgivelse og fred. Når virkningen af Kristi blod bliver en realitet for sjælen gennem tro på Kristus, vil den troende lade sit lys skinne frem i gode gerninger, ved at bringe frugterne frem til retfærdighed.   ret

afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 6 side 1177
afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 6 side 1116