Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 26. september 1895

En uprøvet karakter er ikke pålidelig. Vi må prøves gennem fristelser for at kunne lære at søge visdom fra Gud og tage vor tilflugt til denne faste borg i vanskelige tider. Alene den, der får hjælp og nåde fra Gud, har magt til at modstå fristelse. Enhver af os er i samme situation som vore første for,ældre ansigt til ansigt med mangehånde fristelser, som plager hjerte og sjæl. Hele Himmelen følger med spændt forventning, om vi vil se hen til Jesus og give os ind under hans vilje, eller om vi under fristelsen vil følge hjertets naturlige tilskyndelser og den ondes anslag.   ret

De, der i tro bevares ved Guds kraft, lærer gode og værdifulde ting. De oplever Guds fred, som overgår al forstand. Ved at modstå fristelsen nægter man at samarbejde med Satan og stiller sig under Jesu Kristi mærke. I de himmelske magters øjne udvikler man sig til sejrherre. Det viser sig tydeligt, at man er Guds barn. .....   ret

I bliver et billede på Kristus i virkelig godhed og fatter betydningen af disse ord: ""Og Ordet blev kød og tog bolig iblandt os, og vi så hans herlighed, en herlighed, som den enbårne Søn har den fra Faderen, fuld af nåde og sandhed.. . . Thi af hans fylde har vi alle modtaget, og det nåde over nåde."" Joh 1,14-16. I modtager nåde, I udvikler jer i nåde; og når I åbenbarer nåden gennem jeres ord, ved jeres sindelag og handlinger, skænker Gud jer et større mål af nåde. I det samme forhold som I overgiver jer til Helligåndens indflydelse, tildeles der jer Himmelens nåde. I formes og dannes til et kar til ære og bliver et redskab, ved hvilket Gud kan åbenbare sin nåde for verden."   ret

Det er alt andet end klogt, mine unge venner, at søge jeres egne fornøjelser, at så en udsæd af rajgræs ved tåbelige, syndige handlinger, som ikke blot får andre til at gøre det samme, men fører.til en bitter høst for jer selv. Herren siger: ""Hvad et menneske sår, det skal han også høste. Thi den, der sår i sit kød, skal høste fordærvelse af kødet, men den, der sår i Anden, skal høste evigt liv af Anden."" Gal 6,7-8. Ungdomstiden er såtid, og ungdomstidens ord og handlinger er som sædekorn, der vil spire og frembringe en høst efter deres art. Hvorfor så ikke udså venlighed, kærlighed, tro, tålmodighed, selvfornægtelse og sand godhed og beherske alle jeres lidenskaber? En sådan sæd vil give en høst af samme slags. Lad hvert ord og hver handling være et sædekorn, som vil frembringe god frugt."   ret

Hvis I søger Guds hjælp og nåde, vil Helligånden bemægtige sig sind og tanker og virke i jer, så I kan arbejde videre i fuld tryghed for jer selv og til gavn for andre.. . . I vil være ligesom omgivet af en ren og sund luft.   ret

afsn nr:AJMKH 0927
afsn nr:AJMKH 0927
afsn nr:AJMKH 0927
afsn nr:AJMKH 0818
afsn nr:AJMKH 0818