Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 20. oktober 1892

De, som har erfaret Kristi kærlighed, kan ikke stå ledige i Mesterens vingård. De vil finde muligheder til at hjælpe andre frem ad vejen til Kristus. Fordi de har del i Kristi kærlighed, vil de arbejde for andres sjæle. Hver eneste sjæl bør efterligne forbilledet og blive missionær i ordets største betydning: ved at vinde sjæle for Jesus.   ret

Den himmelske majestæts interesser er identiske med den lidende menneskeheds. Vore medarbejdere og kammerater trænger til hjertelig venlighed og inderlig medfølelse.. . . Det er umuligt at blive ét med Kristus, vort legemes hoved, hvis vi ikke udøver det, han har lært os af deltagelse, medfølelse og kærlighed. Det er umuligt at genspejle Kristi billede, medmindre denne kærlighed, som er af himmelsk oprindelse, bor i sjælen. Ingen kan gå ind gennem portene til Guds stad, hvis han ikke genspejler disse egenskaber.   ret

I skal følge Gud som hans gode børn i lydighed mod alle hans forskrifter og vandre i kærlighed, ligesom også Kristus har elsket os.. . . Kærlighed var det element, hvori Kristus færdedes, vandrede og arbejdede. Han kom for at tage verden i sin kærlige favn.   ret

Vi skal følge det eksempel, som Kristus har givet os, og gøre ham til vort forbillede, indtil vi kommer til at føle den samme kærlighed til andre, som han har udvist overfor os. Han søger at indprente os denne dybe lære om kærlighed.. . . Hvis jeres sind har været præget af selviskhed, så lad Kristus vinde jer sin kærlighed. Han vil, at vi skal elske ham helt, og opmuntrer, ja, han befaler, at vi skal elske andre, som han har givet os eksemplet på. Han har gjort kærlighed til kendetegnet på, om vi er hans disciple.. . . Dette er det mål, I skal nå til ""Elsk hverandre, ligesom jeg hat elsket jer."" Hvilken bredde, højde og dybde af kærlighed! Denne kærlighed skal ikke blot omfatte nogle få særlige kære, den skal nå ud til de ringeste og fattigste af Guds skabninger."   ret

Den kærlighed og medfølelse, som Jesus vil, at vi skal udvise overfor andre har ikke noget med sentimentalitet at gøre, som er en snare for sjælen; det er en kærlighed af himmelsk oprindelse, som Jesus belyser både gennem forskrifter og eksempler. Men hvor ofte bliver vi ikke gjort fremmede for hinanden i stedet for at åbenbare denne kærlighed.. . . Følgen er, at vi bliver fremmede for Gud, vi får en forringet erfaring, og kristenlivets vækst bliver skadet.   ret

Kærligheden til Jesus er en levende virkelighed, som forener hjerterne med et kristne fællesskabs bånd. Enhver, der kommet ind i Himmelen, må på jorden være blevet fuldkommen i kærlighed.   ret

Den kærlighed og medfølelse, som Jesus vil, at vi skal udvise overfor andre har ikke noget med sentimentalitet at gøre, som er en snare for sjælen; det er en kærlighed af himmelsk oprindelse, som Jesus belyser både gennem forskrifter og eksempler. Men hvor ofte bliver vi ikke gjort fremmede for hinanden i stedet for at åbenbare denne kærlighed. . . . Følgen er, at vi bliver fremmede for Gud, vi får en forringet erfaring, og kristenlivets vækst bliver skadet.   ret

afsn nr:1GSOD 0523
afsn nr:2GSOD 0521
afsn nr:3GSOD 0520
afsn nr:4GSOD 0520
afsn nr:5GSOD 0520
afsn nr:6GSOD 0520
afsn nr:7Sind karakter personlighed 307