Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 28. oktober 1897

Gud har gjort alt hvad der er muligt, hvorved vore tanker kan renses, ophøjes, forfines og forædles. Han har ikke blot lovet os at rense os fra al uretfærdighed, men Han har virkelig lagt tingene til rette og bibringe os med den nåde som vil opløfte vore tanker mod Ham og sætte os i stand til at påskønne Hans hellighed. Vi må indse at vi er Kristi ejendom, og at vi skal tilkendegive Hans karakter for verden. Beredt med himmelsk nåde, bliver iklædt Kristi retfærdighed, og med bryllupsklædningen, vil vi kunne sidde med til bryllupsfesten. Vi bliver et med Kristus, har del i guddommelig natur, renset, forfinet, ophøjet og anerkendt til at være Guds børn – Guds arvinger og medarvinger sammen med Jesus Kristus.   ret

..Når vi betragter ham, ser vi den usynlige Gud, som iklædte sin guddom menneskeskikkelse, for at han som menneske kunne sprede en dæmpet og mild herlighed, så at vort blik kunne hvile på ham og vore sjæle ikke blive tilintetgjort af hans utilslørede glans. Vi skuer Gud gennem Kristus, vor skaber og forløser. Det er vor forret at betragte Jesus i tro og se ham stå mellem mennesket og den evige trone. Han er vor talsmand, der frembærer vore bønner og gaver som åndelige ofre for Gud. Kristus er den mægtige, syndfri forsoner, og som følge af hans fortjeneste kan Gud og mennesket have samfund med hinanden.   ret

Kristus har taget sin menneskelige skikkelse med ind i evigheden. Han står foran Gud som repræsentant for menneskene. Når vi er iklædt hans retfærdigheds bryllupsklædning, bliver vi ét med ham, og han siger om os: ""De skal vandre med mig i hvide klæder, thi de er værdige dertil,"" Åb 3,4."   ret

Idet vi ser Kristus med troens øje, ser vi nødvendigheden af at blive rene i tanke og hellig i karakter. Kristus indbyder os at drage nær til Ham, og lover at Han vil drage nær til os. Når vi betragter ham, ser vi den usynlige Gud, som iklædte sin guddom menneskeskikkelse, for at han som menneske kunne sprede en dæmpet og mild herlighed, så at vort blik kunne hvile på ham og vore sjæle ikke blive tilintetgjort af hans utilslørede glans. Vi skuer Gud gennem Kristus, vor skaber og forløser. Det er vor forret at betragte Jesus i tro og se ham stå mellem mennesket og den evige trone. Han er vor talsmand, der frembærer vore bønner og gaver som åndelige ofre for Gud. Kristus er den mægtige, syndfri forsoner, og som følge af hans fortjeneste kan Gud og mennesket have samfund med hinanden.   ret

Kristus har taget sin menneskelige skikkelse med ind i evigheden. Han står foran Gud som repræsentant for menneskene. Når vi er iklædt hans retfærdigheds bryllupsklædning, bliver vi ét med ham, og han siger om os: "De skal vandre med mig i hvide klæder, thi de er værdige dertil." Åb 3,4. Hellige vil beskue ham i Hans herlighed, uden noget slørende forhæng imellem.   ret

afsn nr:Sind karakter personlighed 660
afsn nr:17BC 925 AJMKH 1901
afsn nr:27BC 925 AJMKH 0119
afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 7 side 925
afsn nr:Egw Bibelkommentaren bind 7 side 925