Dette er kun enkelte afsnnit af artiklen, i vilkårlig rækkefølge. - Ren side - Tilbage

Youth Instructor d. 05. december 1883

Se hen til Jesus som din vejleder og dit forbillede. ..... Tænk på, hvordan du kan komme til at ligne ham gennem omtanke for andre, i ydmyghed og sagtmodighed. Således kan I ""i ét og alt vokse op til ham, som er hovedet, Kristus selv;"" I kan genspejle hans billede og ved hans komme blive modtaget af ham som hans egne."   ret

Mange ærlige og velmennede mennesker gør ingen fremskridt i deres kristenliv, fordi de ikke indser nødvendigheden af bestandig at lære af Jesus. Som nyomvendt fryder man sig over at have fået plads ved sin Herres side. Når der er gået et år, vidner man om det samme. Der er intet, der tyder på åndelig vækst; man er stadig svag som et barn. ..... Den nylig omvendtes første erfaringer er lykkelige og glade, men prøvelserne kommer; livets vanskeligheder skal imødegås; syndige karaktertræk, som ikke er kommet under kontrol, stræbet efter herredømmet, og alt for ofte lykkes det for dem at opnå det. Så mister man tilliden og freden, forsømmer bøn og læsning af Bibelen. På grund af den mangel på viden og erfaring, som de burde have, bliver mange besejret af Satan. De ved ikke, hvordan de skal opdage hans fristelser, eller hvordan de skal overvinde dem.   ret

Hav tillid til Jesus som din hjælper. Husk på, at du ikke selv skal vælge dit eget arbejde eller bestemme for dig selv, men se hen til Jesus som din vejleder og dit forbillede. Hold dig hans. eksempel for øje og spørg bestandig om, hvad der i hans øjne vil være det rette. Af ham skal du lære selvfornægtelse og selvdisiplin.   ret

afsn nr:GSOD 0317
afsn nr:GSOD 0323
afsn nr:GSOD 0323