The Signs of the Times d. 28. august 1893

Johannes, som lænede sig på Kristi bryst, siger: “Og vi har lært den kærlighed at kende, som Gud har til os.” Hvis vi individuelt kan sige dette fra hjertet, så er vi virkelig rige i tro og lever på Guds løfter. Midt i vore prøvelser, skuffelser, sorger og lidelser skal vi lære, at Gud er kærlighed, og at den, som dvæler i Gud, dvæler i kærlighed. “Dermed er kærligheden blevet fuldkommet hos os, at vi har frimodighed på dommens dag, thi som Han er, således er også vi [i himmelen?] i denne verden.” Vi har grund til altid at takke Gud for, at han kender alle stormene, skuffelserne og prøvelserne, der kommer over hans folk. Han følger dem gennem enhver erfaring med øm, medlidende kærlighed og giver udtryk for sit ønske om at hele vore sår og glæde os igen med sin frelse.

Vi har grund til altid at takke Gud for, at han kender alle de storme, skuffelser og prøvelser, der kommer over hans folk. Han følger dem gennem enhver erfaring med mild og medfølende kærlighed, og han udtrykker sit ønske om at læge vore sår og glæde os med sin frelse igen. Jesus har sagt: “Den, som følger mig, skal aldrig vandre i mørket, men have livets lys.” Der er kun én lyskilde, som altid er tilgængelig for os, og gennem den kilde flyder der strømme af tilgivelse og kærlighed. Strømmene af Guds nåde kan rense den mørkeste plet og bringe fred til den største synder.