Review and Herald 10/01 1888

Der er tusinder, som hævder at have fået sandhedens lys, men som ikke kommer et skridt videre. De har ingen levende erfaring, selvom de har haft alle mulige fordele. De ved ikke, hvad overgivelse betyder. Deres andagter er formelle og tomme, og der er ingen dybde i deres tromhed. Guds ord giver åndelig fred og oplysning til dem, som af hjertet søger det. De, som tager imod Guds løfter og handler efter dem i levende tro, vil få himmelens lys ind i deres liv. De vil drikke af livets kilde og vise andre vej til det vand, som har forfrisket deres egne sjæle. Vi må have den tro på Gud, som tager ham på hans ord. Vi kan ikke få nogen sejr uden skyfri tillid; for "uden tro er det umuligt at have hans velbehag." Det er tro. der forbinder os med himmelens kraft, og som bringer os styrken til at takle mørkets magter. "Dette er den sejr, som har sejret over verden: vor tro." "Så kommer da troen af det, som høres, og det, som høres, kommer i kraft af Kristi ord.” For at udøve intelligent tro, bør vi studere Guds ord. Bibelen Bibelen alene meddeler en korrekt kundskab om Guds karakter og om hans vilje angående os. Menneskets pligt og skæbne er defineret på dens sider. De betingelser, på hvilke vi kan håbe på evigt liv, er udtrykkeligt erklæret, og deres undergang, som forsømmer en så stor frelse, er forudsagt med de kraftigeste udtryk.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.