Review and Herald 12/01 1886

Trofaste og dovne tjener

Lad hver enkelt spørge: Hvordan er min situation over for Gud? Skuffes Jesus over mig år eter år? Er jeg et ufrugtbart træ i Herrens have? Det er ikke en frugthave eller en vingård som vi får vist i lignelsen; det er et enkelt træ. Dets historie er at det ikke bar frugt; det skæbne er at blive skåret ned. Overvindelsesarbejdet er et indviduelt arbejde. I de sidste sommer har mange af vore brøde modtaget større lys, og nydt dyrebare privilegier. Dets større lys skærper jeres sager mere og gør jeres dom mere visselig, hvis frugten ikke viser sig. Vil du ikke gå til arbjdet for Mesteren, ellers vil hans alvorlige inspektion efter at dette større lys har skinnet på dig, stadig finde dig tilfreds med dig selv og ubekymret for syndere. Vil du nu overvinde verden, og holde dig tæt til Jesu side, lære at bære hans åg og løfte hans byrder? Vil der nu være byrdebærere i menigheden, - ikke dem der prøver at få den højeste position, men de alvorlige og ydmyge arbejdere for Jesus? Der behøves fædre og mødre i Israel overalt, -- dem som vil ære Gud i deres familier I menigheden, blandt ikke troende, og hvor de end er. Tænk på de forskellige mennesker som du kan vise interesse for, og nå dem i Gudsfrygt og personligt arbejde. Tænk over, oh, tænk over hvor mange år I har brug på et sted i Herrens have, og hvor lidt frugt I har båret.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.