Review and Herald 21/01 1896

Er jeg min brors vogter?

Vi behøver at vågne op, og forstå sandheden som den er i Jesus. Vi behøver at rådføre os med Guds Ord, for at vi ikke prøver at undgå det ubehagelige arbejde. Når vi indser at vi er medarbejdere sammen med Gud, vil løfterne ikke blive sagt i halv ligegyldighed, men vil brænde i vore hjerter, og tænde på vore læber. Vi skal med alvor bringe dem til Guds trone, og Herren vil udgyde Sin Ånd over den helligede og indviede medarbejder. Dem som beder indstændigt til Gud, ligesom Moses gjorde, vil få den sammen forsikring som Moses fik. Da Moses bad: ”Hvis jeg nu virkelig har fundet nåde for dine øjne, så lær mig dine veje at kende, at jeg kan kende dig og finde nåde for dine øjne; tænk dog på, at dette folk er dit folk!« Han svarede: »Skal mit åsyn da vandre med, og skal jeg således føre dig til målet?« Og Herren talte atter til Moses: ”Jo, jeg vil være med dig!” Den samme forvisning som blev givet til Moses vil gives til dem som går frem som medarbejdere sammen med Jesus Kristus i sydstatsmarken. Vi skal ikke vente på at store mænd påtager sig arbejdet. Vi skal opmuntre dem som har en byrde for denne mark, som er villig til at påtage sig arbejdet og gå ud. Lad dem i ansvarsbetyngede stillinger vise forståelse for disse medarbejdere, og give dem de muligheder som arbejdet kræver. Lad ikke mennesker på vore institutioner føle at det er deres forret at binde medarbejderne for hvert skridt. Lad dem som har et sind for at arbejde, gøre hvad de kan, med deres hænder. Lad de medarbejdere som ikke tager del i denne prøvende opgave at oplære farvede folk, stå sammen med deres bønner for disse medarbejdere, og bed at Helligånden må bevæge medarbejdernes hjerter og hjælpe dem med at gøre et succesrigt arbejde for Mesteren. Hærskares Herre Gud vil høre alvorlig bøn. Han vil lede dem som føler sig afhængig af Ham, og vil således lede medarbejderne, så mange sjæle kan komme til en kundskab til sandheden.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.