Review and Herald 24/01 1893

Vi skal være flittige, en doven mand er en ynkelig skabning. Men hvilken undskyldning har man for ikke at være beskæftiget i den store gerning, som Kristus gav sit liv for at få udført? Åndsevnerne svinder ind, hvis de ikke holdes beskæftigede og Satans hensigt er at få dem gjort ubrugelige. Hele Himmelen er aktivt engageret i at få et folk beredt for Kristi genkomst til vor jord og "Guds medarbejdere er vi". Alle tings ende er nær. Nu har vi anledning til at arbejde. "Natten kommer, hvor ingen kan arbejde." Vi bør proklamere Kristus og ham korsfæstet, og derved berede vej for hans andet komme. Løft Golgatas menneske frem. Sæt dig selv der hvor du kan indånde den himmelske luft og kunne pege den trætte, tungt bebyrdede, sønderbrudte og fortvivlede sjæl til Jesus, kilden til al åndelig styrke. Stå helt parat, for at fremvise hans pris som har kaldet dig ud fra mørket til hans forunderlige lys. Proklamer med pen og stemme at Jesus lever for at gøre mellemkomst for dig. Gå sammen med den store Mester-arbejder, følg Genløserens selvfornægtende eksempel gennem hans kærlighedspilgrimsvej på jorden. Den samme Jesus som vandrede med sine disciple, som underviste dem på jorden, som sled og led i sin menneskenatur, er hos os i sin guddommelige kraft. Han er ved vor højre hånd for at hjælpe i enhver nødssituation. Lad os opløfte Jesus, og åbenbare bibelgrundlaget for vor tro. Vi skal alle proklamere Guds bud og Jesu tro. Jesus kom for at ophøje loven, og gøre den ærværdig. Han døde for at ophøje Guds lov, bevidne dets uforanderlige karakter, og idet vi proklamerer Guds lov, kan vi se på Jesus og blive trøstet med forvisningen: ”Se, jeg er med jer alle dage, helt til verdens ende.”

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.