These words apply to everyone to whom the Holy Spirit was manifested, and who appreciated its light. But there is a great work for those who have been illuminated to do for the Master. "Then Jesus said unto them, Yet a little while is the light with you. Walk while ye have the light, lest darkness come upon you: for he that walketh in darkness knoweth not whither he goeth. While ye have the light, believe in the light, that ye may be the children of light. These things spake Jesus, and departed, and did hide himself from them." In order to increase our spiritual endowment, it is necessary to walk in the light. In view of the event of Christ's soon coming, we must vigilantly working to prepare our own souls, to keep our own lamps trimmed and burning, and to urge upon others the necessity of getting ready for the coming of the Bridegroom. Watching and working must go together; faith and works must be united, or our characters will not be symmetrical and well-balanced, perfect in Christ Jesus. Should we give our lives up to prayerful meditation, our lights would grow dim, for light is given to us that we may impart it to others, and the more we impart light, the brighter our own light will become. If there is any one thing in the world in which we may manifest enthusiasm, it may be manifested in seeking the salvation of the souls for whom Christ died. Work of this kind will not cause us to neglect personal piety. The exhortation is given for us to be "not slothful in business; fervent in spirit; serving the Lord."


Review and Herald 6/02 1894

Blev der værnet om velsignelsen?

Disse ord kan bruges på enhver som Helligånden tilkendegav sig for, og som værtsatte dets lys. Men der er et stort arbejde for dem som har fået lys til at arbejde for Mesteren. ” Da sagde Jesus til dem: »Endnu en kort tid er lyset hos jer. I skal vandre, mens I har lyset, for at ikke mørket skal få bugt med jer. Og den, der vandrer i mørket, ved ikke, hvor han går hen. Tro på lyset, mens I har lyset, så I kan blive lysets børn!« Det sagde Jesus og gik så bort og skjulte sig for dem.” Den som vil vokse åndeligt, må vandre i lyset. Fordi Jesus snart kommer igen, må vi våge og bede og berede os, vore lamper må være fyldt med olie og lyse klart. Vi må minde vore medmennesker om at det er nødvendigt at gøre sig rede til at møde brudgommen. Vi må både våge og virke. Bøn og arbejde må gå hånd i hånd hvis vi skal kunne udvikle en symmetrisk og afbalanceret karakter som er fuldkommen i Kristus Jesus. Når vi bare er optaget med bøn og meditation, lyser vore lamper svagt, for lyset kommer kun til os når vi giver det videre til andre. Jo mere lys vi sender videre, desto klarere skinner vort eget lys. Hvis der er noget vi kan gå ind for med begejstring, må det være sjælevindende arbejde blandt mennesker Jesus gav sit liv for. Den slags virksomheder vil ikke få os til at forsømme vor egen helliggørelse. Formaningen lyder til os: "Vær ikke tøvende i jeres iver, vær brændende i ånden, tjen Herren!" (Rom 12,11)

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.