Review and Herald 11/02 1890

Faren ved at tale om tvivl

Kristus renser himlens tempel fra folkets synder, og vi må arbejde i harmoni med ham på jorden, rense sjælens tempel fra dens moralske urenhed. Hvis vi vil arbejde sådan, finder vi, at Guds Ånds liflige indflydelse vil virke i vort liv. Nåde, fred og kraft vil finde sin plads i stridigheder og svaghed, og i stedet for at tale om modløshed og tungsind, skal vi tale om Guds lys, kærlighed og glæde. Vi skal se på de ting, som er usynlige, som ikke er timelige, men er evige. Når vi involverer os i dette arbejde, vil Guds engle drage nær for at overføre guddommelig kraft, og kombinere himmelsk styrke med menneskelig svaghed. Så skal vi vokse i vor Herres billede. Vi skal lære, hvordan vi skal tro på ham, lære at overgive vore sjæle til ham, som til en trofast Skaber. Apostlen siger: "Gud er den, som virker i jer både at ville og at virke, for at hans gode vilje kan ske." Og som et resultat deraf, vokser vor mentale og åndelige styrke. Idet vi lærer af Kristus, skal vi forstå, hvordan vi skal holde vor åndelige styrke, vi skal få næring af Guds ord, og vi skal få den velsignede erfaring, som apostlen beskriver i disse ord: "Ham elsker I uden at have set ham; på ham tror I uden nu at se ham, og over ham skal I fryde jer med en usigelig og forherliget glæde."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.