Review and Herald 18/02 1890

Hvordan skal vi møde et omstridt lære punkt?

Denne tekst passer på dem som lever når budskabet lyder, men som ikke vil lytte til det. Hvordan kan du vide om Herren ikke giver nye beviser for sin sandhed, idet han sætter dem ind i en ny sammenhæng så Herrens vej kan blive ryddet? Hvilke planer har du lagt for at et nyt lys kan nå Guds folk? Hvilket bevis har du for at Gud ikke har sendt lys til sine børn? Al selvsikkerhed, egenkærlighed og stolthed over egen opfattelse må vi lægge bort. Vi må sidde ved Jesus fødder og lære af ham som er talsmand af et ydmygt hjerte. Jesus underviste ikke sine disciple på samme måde som rabbinerne underviste deres. Mange af jøderne kom og hørte på når Jesus åbenbarede frelsens hemmeligheder. De kom ikke for at lære, men for at kritisere og om muligt opdage svagheder, så de kunne have noget at vække folks fordom med. De var tilfredse med den kundskab de havde. Men Guds børn må kende den sande hyrdes stemme. Er dette ikke en tid hvor vi skal faste og bede! Der er fare for strid iblandt os, at vi kan komme i modsætningsforhold til hverandre på grund af et omstridt punkt. Skal vi da ikke søge Gud alvorligt og ydmygt for at få at vide hvad der er sandhed.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.