Review and Herald 21/02 1899

Sandheden som den er i Jesus - nr. 2

Mennesker i den tidsalder af verden, handler som om de kunne betvivle den Almægtiges ord, og genoverveje hans beslutninger og forordninger, godkende, revidere, omdanne og annullere, efter deres behag. Hvis de ikke kan misforstå, fejlfortolke eller forandre Guds tydelige beslutning, eller bøje den til at behage skarerne og selv bryde den. Vi er aldrig sikker når vejles af menneskelige meninger; men vi er sikker når vi vejledes af et ”Så siger Herren.” Vi kan ikke stole på vore sjæles frelse ved en lavere standard end en ufejlbarlig Dommers beslutning. Dem som gør Gud til deres vejleder, og hans ord til deres rådgiver, følger livets lampelys. Guds levende orakler leder deres fødder på lige stier. Dem som ledes sådan tør ikke dømme Guds ord, men hold altid hans ord frem som dømmer dem. De får deres tro og religion fra hans ord. Den er vejleder og leder deres sti. Den er et lys for deres fod, og en lampe for deres sti. De vandrer under ledelsen af Faderens lys, som ikke forandrer sig, heller ikke hans skygge. Han hvis ømme nådegaver er er over alle sine gerninger, gør den retfærdiges sti som et skinnende lys, som skinner mere og mere til den fuldkomne dag.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.