Review and Herald 25/02 1896

Højere uddannelse

Hvor er Kristus? Vi vil se Jesus, ikke de steder han havde sin bolig. Jesus er livets brød, og vi må have føde fra hans ord, og være en gører af hans bud. Hvad er Kristus for mig? Hvordan er jeg i forhold til Kristus? Han er i himlene der oppe, og som vor ypperstepræst, sender han sin egen fortjenestes røgelse. Hans hellighed blndes ind i vore angrene og troens bønner. Gennem omvendelse kommer vi i tæt forhold med Gud, og Faderen elsker dem som Kristus døde for ligesom han elser sin egen Søn. Gennem den almægtige løskøbelse han gjorde, bliver vi Guds sønner og døtre. Vi bør spørge alvorligt, ikke med hensyn til det gamle Jerusalem og om de fabler der bliver gentaget som sandhed, men vi bør vende vore øjne til den elskende Frelser, som levede for at gøre mellemkomst for os. Vi bør kaste vor sjæl for den legemliggjorte Gud. Vi skal ikke stole på fabler, og tilbede steder som Gud har forbandet, og opfostre afgudsdyrkelse derved. Jesus sagde til den sameritanske kvinde: "I tilbeder det, I ikke kender; vi tilbeder det, vi kender, thi frelsen udgår fra jøderne. Men den tid kommer, ja, er alle rede inde, da de sande tilbedere skal tilbede Faderen i ånd og sandhed; thi det er sådanne tilbedere, Faderen søger. Gud er ånd, og de, som tilbeder ham, bør tilbede i ånd og sandhed.” Mange besøger Jerusalem, og går bort med tanker som de tror er sandhed, medens det i virkeligheden kun er kommet i kontakt med fabler. De publicerer disse falsknerier som sandhed.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.