Review and Herald 7/03 1893

Trofast forvaltning er nødvendig

Der hviler et helligt ansvar på enhver, der har forbindelse med Guds værk. Han er kaldet til at udføre sin gerning med trofasthed og at hellige sig Guds tjeneste, så andre også kan blive helliggjorte. Når enhver sjæls sag er gjort op i dommen, vil nogle møde deres optegnelse med glæde og andre med håbløs sorg. De trofaste vil blive indbudt til Lammets bryllupsmåltid, og Kristus vil binde op om sig og varte dem op. Og eftersom så store interesser beror på den rette brug af deres talenter, der søger efter frelse, og eftersom Gud har givet menigheden apostle, profeter, evangelister, prædikanter og lærere, til at udvikle menigheden med, til opbyggelse af Kristi legeme, hvor vigtigt er det så at der ikke begås bommerter. Der skal udrettes meget mere, som blot kan udrettes ved forkyndelse. Medarbejderne må begaves med himmelsk visdom, så de kan udtænke og udføre planer, som resulterer i udvikling af de menneskers erfaring der kommer til troen. Vi må lære menighedsmedlemmerne hvordan de bedst kan tjene andre. Når de tjener andre, mænd og kvinder kan de uddannes til at bære byrder, bære Kristi åg, og derved bruge deres betroede midler til hans tjeneste, indtil de udvikles til at udfylde positioner af større betroelse og tungere ansvar.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.