Review and Herald 13/03 1888

Nødvendigheden af arbejde

Netop på denne måde er det, at Guds gerning har haft fremgang i verden. Hvis du lader dit lys skinne, vil andre blive oplyst. Jesus sagde: "Gå ud på vejene og ved gaderne og nød dem til at gå ind, så mit hus kan blive fuldt". (Luk 14,23) Dette betyder arbejde. Virksomhed og kristendom hører sammen. Vor mangel på erfaring i det kristne liv skyldes, at vi ikke arbejder for Herren. Hvis du ikke bruger dine muskler, vil dit legeme svækkes. Den samme lov gælder på det åndelige område. Vil du være stærk, må du øve dine kræfter. Tag dit kors op og løft dine byrder - gå frem i tro på Guds løfter. Tag Kristi åg på dig og erfar sandheden i Hans ord: "..... så skal I finde trøst for jeres sjæle". Forklar Bibelen for én, der ikke forstår den, så vil du ikke klage over træthed og mangel på interesse for sandheden. Dit hjerte vil blive grebet af iver for sjæles frelse, glæde over at vidne om din tro vil fylde dig og du vil forstå sandheden i Jesu ord: "Giv så skal der gives jer". Gør krav på Guds løfter i levende tro. Har Han ikke sagt: Bed, så skal der gives jer: søg, så skal I finde; bank på, så skal der lukkes op for jer. For enhver, som beder, han får, og den, som søger, han finder, og den, som banker på, for ham skal der lukkes op. "Men lad ham bede i tro".

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.