Review and Herald 29/03 1870

Praktiske bemærkninger [ved teltmødet i Orange, Mich., juni, 1869]

Hvis der kræves så lang tid for at forberede kroppens mangler for dette korte liv, hvor meget tid tror du det vil tage for åndelige øvelser, for at udvikle kristen karakter, så du må regnes værdig til det bedre liv som er evigt? Tror du at en tilegnelse for en ren og hellig himmel kommer naturligt uden særlige anstrengelser fra din side? Vor himmelske fader gør store forberedelser, i vor faders hus, for Guds hellige; og vi skal gøre en stor forberedelse for at opnå karakterrenhed og moralsk egnelse til hjemmet med hellig lyksalighed som skal komme til, hvis vi findes værdig. Lad os derfor tragte efter at det himmelske liv. Hold dine tanker tilbage fra verdslige ting; for de vil lamme din hengivenhed og besudle din sjæl. Lær dagligt af ham som har indbudt dig til at være sagtmodig og ydmyg, og du vil finde hvile for din sjæl. Kristus er vor grundvold og vor styrke. Vi er ikke pålagt arbejde, eller bruge vore tanker mere end vi nu gør; men at ændre disse tankestrømme og arbejde, og beskæftige ligeså mange alvorlige tanker hver dag på vor frelse, og hvordan vi kan vise os selv under Guds billigelse, og få vor samtale over hans fremragende herlighed og det tilkommende liv, idet vi nu helliger os til verdslige anliggender og ting der er ikke er til gavn. Vi er pålagt at gøre en forvandling, en fornyelse i sindet, så vi kan vise hvad er godt, og antageligt og Guds fuldkomne vilje.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.