Review and Herald 1/04 1890

Vi må have lidt olie til vore lamper i vores kander og ikke være som de uforstandige jomfruer fra lignelsen, hvis lamper gik ud, da de slumrede ind og sov og som ingen ekstra olie havde og så kom de for sent til at møde brudgommen. Vi må have en levende erfaring for at opnå Jesu nåde. Vi behøver hans kærlighed og mildhed, vi har brug for at få troen fornyet. Lad ingen forkaste Guds råd; men lad os alle købe af ham guld og den hvide klædning og bønfalde om at blive salvet med Helligånden. Jesus ønsker, at vi skal have en personlig viden om sandheden og at vi må ransage hjertet omhyggeligt, kritisk, ophøre med at øve ondt og lære at gøre godt. Jesus siger: "Alle dem, jeg har kær dem revser og tugter jeg; vær derfor nidkær og omvend dig." Ingen burde føle sig oprørsk, ligesom i forsvarsstilling for Gud, fordi han irettesætter jer på grund af jeres lunkne tilstand og åndelige stolthed. Gud ser ned til os beder om, at han må tale med os og indbyder os til at åbne vort hjertes dør, for at han kan komme ind og holde måltid med os og vi med ham. Han erklærer: "Den som sejrer, ham vil jeg lade sidde sammen med mig på min trone, ligesom også jeg har sejret og taget sæde hos min Fader på hans trone (Åb 3,21)

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.