Review and Herald 7/04 1896

En skat i himmelen

Ved at sikre os skatte i Himmelen bringer vi os i levende forbindelse mol Gud, som ejer alle jordens skatte og giver al den timelige nåde, der er nødvendig til livets ophold. Hver eneste sjæl kan sikre sig den evige arv. Herren indvier sit folk i den kendsgerning, at der er frit spillerum for at bruge deres evner, for at nå de højeste mål og for at erhverve den ypperligste og mest bestandige skat. De kan samle sig skatte, hvor hverken brande eller oversvømmelser eller ulykker kan ramme dem Det er den højeste visdom at leve på en sådan måde, at det evige liv sikres. Dette kan gøres ved ikke at leve iver. den for os selv, men ved at leve for Gud; ved at give vor ejendom videre til en verden, hvor den aldrig skal forgå. Ved at bruge vor ejendom til at fremme Guds værk, bliver vore usikre rigdomme indsat i en sikker bank. Men det er ikke blot rigdomme, der regnes for skatte. Vi skal dele ud af vore tankers rigdom og bruge vor gudgivne visdom til at lægge og udføre planer, der kan ære og herliggøre Gud. Vi skal skaffe os venner ved at lindre de fattiges nød og ved at udvikle enhver indflydelse, vi har mulighed for på jorden til stadig at holde Gud og Himmelen for øje og til at rejse retfærdighedens banner blandt menneskene. Ved at gøre således, bruger vi de midler og den indflydelse, som husbonden har betroet os, så vi kan skaffe os venner ved den uretfærdige mammon. Verden vil måske fordømme os for at bruge vore midlet til kirkebyggeri, til at brødføde de sultne og til at hjælpe de undertrykte og lidende ud af deres vanskeligheder; men Herren siger, at det netop er dette arbejde, der bør udføres med den kapital, han har betroet os. De, der skaffet sig venner ved den uretfærdige mammon, vil blive modtaget i de evige boliger. Ethvert offer, der bringes med den hensigt at velsigne andre, og enhver henlæggelse af midler til tjeneste for Gud, vil være en skat i Himmelen.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.